خبرگزاری کار ایران

نشست وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه سمنان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۳۴

همزمان با سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان و حضور وی در دانشگاه سمنان، نشست صمیمی تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی این دانشگاه با وزیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه سمنان، در ابتدای این نشست که علی خیرالدین معاون فناوری وزیر علوم و رئیس اسبق دانشگاه سمنان و سیف الله سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان نیز حضور داشتند؛ نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه سمنان به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند. 

استقلال مالی انجمن‌ها و کانون‌ها، بازنگری و بازبینی در آئین‌نامه‌های تشکل‌های دانشجویی، ایجاد انگیزه در دانشجویان فعال با راه اندازی کارنامه فرهنگی دانشجویان، دادن شخصیت حقوقی به تشکل‌های دانشجویی، افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها، افزایش خدمات دهی اتوبوس‌های شهری و خوابگاهی و اختصاص تجهیزات و امکانات به فعالان تشکل‌ها از جمله خواسته‌های مطرح شده در این نشست از سوی تشکل‌ها و فعالان فرهنگی دانشگاه سمنان بود. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: کسب تجربه و بدست آوردن مهارت‌های گروهی مهمترین نتیجه فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف در دوران دانشجویی است که در آینده شغلی آنان بسیار تاثیر گذار است. 

زلفی‌گل بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ رئیس دانشگاه با دانشجویان تاکید کرد و افزود: برگزاری این جلسات نه تنها باعث حل مشکلات بلکه باعث افزایش اعتماد دانشجویان می‌شود. 

وزیر علوم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به این مؤسسات ابلاغ شده است که حداقل ۳ درصد بودجه جاری به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد. 

زلفی‌گل بر توانمندسازی دانشجویان در دوران دانشجویی تاکید کرد و گفت: باید به دانشجویان میدان داد و از توانایی‌های آنان در زمینه‌های مختلف استفاده کرد. 

وزیر علوم با اشاره به مشکل خوابگاه دانشجویان اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه سمنان به لحاظ خوابگاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد و باید برای افزایش ظرفیت این بخش در کنار استفاده از اعتبارات دولتی از ظرفیت و مشارکت خیرین برای ساخت خوابگاه نیز بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز