خبرگزاری کار ایران

بازتعریف مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کلید خورد/ آغاز حرکت به سمت بازارمحوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۷۹

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس با بیان اینکه مجموعه ، برنامه های توسعه ای شرکت های بین المللی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است، گفت: نتایج این مطالعات اکنون در مرحله امکان سنجی اقتصادی است و در نظر داریم برمحور این مطالعات و با نیازسنجی داخلی و بازارسنجی صادراتی، صنعت پتروشیمی را از حالت خوراک محوری به سمت بازار محوری سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رشید قانعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات انجام شده بر روی برنامه توسعه ای و عملکردی شرکت های بزرگ دنیا مانند باسف، بازل و سابیک نشان می دهد که رویکرد این شرکت ها توسعه حوزه صنایع تکمیلی و پایین دست صنعت پتروشیمی متمرکز شده است. 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات به دست آمده در اختیار هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است، افزود: این مطالعات که برای انجام آن زمان قابل توجهی صرف شده است، بر لزوم توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی صنعت پتروشیمی تاکید دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس با اشاره به اینکه در زمینه تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنعت پتروشیمی و حرکت به سمت توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی اقدامات مهمی انجام شده است، گفت: یکی از کارهای صورت گرفته تشویق و تسریع حضور شرکت های دانش بنیان در این زنجیره و استفاده حداکثری از توانمندی آنهاست.

وی ادامه داد: به این منظور اخیراً تفاهم نامه ای میان هلدینگ خلیج فارس با معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور ارتقای زنجیره ارزش پتروشیمی و با محوریت ایجاد صندوق خطر پذیر حوزه پتروشیمی به امضا رسید. این صندوق از تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

دستیار مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنایع دانش بنیان و پایین دستی پتروشیمی بیان کرد: همچنین در 24 تا 26 بهمن ماه قرار است که نمایشگاهی با محوریت ساخت داخل در جزیره کیش برگزار شود.

وی با اشاره به شعار سال و توجه ویژه هلدینگ خلیج فارس به تقویت همکاری ها با دانش بنیان ها و توسعه پایین دستی افزود: نمایشگاه ساخت داخل امسال متفاوت از سال های قبل خواهد بود. چراکه به طور ویژه توسعه پایین دستی صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار داده است. پیش بینی ما این است که در زمینه توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی تفاهم نامه ها و قراردادهای متعددی با دانش بنیان ها در حاشیه نمایشگاه امضا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز