خبرگزاری کار ایران

رسول صدرعاملی: تم «جنگل پرتقال» روشنفکرانه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۴۱

نشست خبری فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» در دومین روز جشنواره فیلم فجر با حضور اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت و حضور رسول صدر عاملی (تهیه کننده) و آرمان خوانساریان (کارگردان) این اثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول صدر عاملی در ابتدای این نشست با اشاره به روند ساخت فیلم گفت: وظیفه خود می دانم با وجود این که حال خوبی نداشتم در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنم. 

در این روزها سازمان سینمایی تلاش کرد تا سینماگران کار اولی در جشنواره حضور داشته باشند و این اتفاق مهمی است. سایر عوامل نیز بخاطر خستگی و عدم حضور در تهران به نشست نرسیدند.

او افزود: کار با نسل جدید فیلمساز بسیار جذاب و خوب است. نزدیک شدن به آنان و درک آن ها برای رسیدن به نگاه متقابل زمان می برد و این تجربه آغاز شده است. این تجربه نشان داده که سینمای ایران آینده درخشان دارد.

او درباره مساله تغییر نسل و حضور نسل جدید خاطرنشان کرد: واقعیت این است شخصا از زمانی که خودم را شناختم آنقدر در کارگردانی و تلاش خود تنها بودم که امروز این عزیزان را درک می کنم.  بخشی از موفقیت جامعه این است که نسل جدید را دریابیم. من ۲۶ سال پیش با فیلم دختری با کفش های کتانی هشدار خودم را دادم و باید این روند را ادامه داد. باید نسل جوان را دید و به آن ها و دغدغه های آن ها اهمیت داد.

صدرعاملی درباره اینکه فیلم موضوعی روشنفکرانه دارد یا خیر گفت: تم فیلم روشنفکرانه نیست بلکه دور از این موضوع است و کسی که دوره های ادبی و هنر را گذرانده است متوجه می‌شود این روشنفکری نیست. ریاکارانه هم نیست فیلم تلاش می کند تا این گذر را به نمایش بگذارد و فکر می کنم تا اینجا هم موفق بوده است.

رسول صدر عاملی ادامه داد: این فیلم نسخه نهایی نیست چون موسیقی آن آماده نشده و قرار است آماده شودو احتمالا تغییراتی در فیلم ایجاد می شود.

در ادامه نیز کارگردان فیلم در مدت زمان کمی که در نشست خبری حضور داشت، گفت: این فیلم تجربه شخصی من است و من آن چه از دوران دانشجویی خود در دانشگاه آزاد تنکابن مشاهده کردم، در این فیلم به کار بردم. این یک فیلم تجربی بود و امید است که مردم را راضی کرده باشد.

او درباره پرداختن به پدیده شبه روشنفکری در فیلم بیان کرد: من آدمها را گلاسه بندی نمی کنم، شخصیت فیلم هم به واسطه رشته تحصیلی که دارد این طور فکر می کند و قصدم نبود که در نهایت این شخصیت به روشنفکری ختم شود.

وی در پایان درباره ساختار فیلمنامه و شباهت آن به فیلم «سعادت آباد» گفت: من به عنوان فیلمساز از فیلم های دیگر تاثیر گرفتم اما فیلم من مشابه این فیلم نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز