خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین:

۱۰۰ رویداد فرهنگی و ورزشی ویژه دهه فجر در شهر قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۱۶

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت: در دهه فجر ۱۰۰ رویداد فرهنگی و ورزشی در محلات شهر و نواحی منفصل شهری اجرا می‌شود و طرح گلبانگ انقلاب هماهنگ با ۱۹ کلان شهر دیگر در محلات قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین برجی در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری برگزار شد، گفت: برنامه پنج ساله فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در ۱۷ شاخه تدوین شد و انسجام اجتماعی اولین شاخص درنظر گرفته شده در آن است.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: تخصیص یک میلیارد برای این دهه کار بزرگی بود و شاهد این خواهیم بود که در همه مناطق و محلات بویژه مناطق کم‌تر برخوردار برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: شعار ما "جشن خانواده بزرگ ایرانی" است که به عنوان یکی از ۲۰ کلان شهر و هماهنگ با آن شهرها برنامه‌ها اجرا می‌شود و امیدآفرینی از اهداف ما است.

این مسئول افزود: ورزش‌های بومی و محلی در تمام نواحی منفصل شهری اجرا می‌شود، اولین تجلیل بزرگ از حافظان کل قرآن کریم را داریم که از ۱۸۶ حافظ تجلیل می‌شود که نتیجه ۹ سال داوری است و در کنار آن ۴۱۸ حافظ جزء هم مورد تقدیر قرار می‌گیرد که با حضور یک‌هزار حافظ خواهد بود.

برجی اظهار کرد: اختلافات را کنار می‌گذاریم و کمک می‌کنیم این اختلافات به حداقل برسد تا مردم از برکات این همراهی بهره‌مند شوند. 

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال جاری، ۳۲ میلیارد تومان بود و اجرای برنامه‌های شاخص و ابتکاری در حوزه شهروندی یکی از مواردی است که مورد تاکید قرار دارد و هدف ما این است که نقش سازمان فرهنگی و ورزشی را در حد ملی ببینیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری کرمان اعلام کرد هزار متر مربع در کنار مزار سردار سلیمانی به شهرداری قزوین اختصاص می‌یابد تا شهروندان قزوین در سفر به این شهر دغدغه اسکان نداشته باشند.

وی گفت: گردشگری مقاومت هم در حال پیگیری است که با حضور کلان شهرها در قزوین اجرا خواهد شد و به نوعی است که زمینه اشتغال فعالین حوزه صنایع دستی، شیرینی سنتی و مکتب فرش هم در کنار آن فراهم می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: برای اولین بار رویداد استارتاپی در حوزه زیارت مطرح است که ایده‌ها در این حوزه ثبت می‌شود و چهار شهر زیارتی درنظر گرفته شده و قزوین در کنار مشهد، قم و شیراز قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز