خبرگزاری کار ایران

روند افزایشی تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۶۰۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: طی هفته گذشته تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در سطح استان همدان نسبت به هفته‌های ماقبل آن روند افزایشی داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، فاطمه ترکمان‌اسدی در جمع خبرنگاران پیرامون شیوع بیماری‌های تنفسی در استان همدان، اظهار کرد: طی هفته گذشته تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در سطح استان همدان نسبت به هفته‌های ماقبل آن روند افزایشی داشته به طوریکه تعداد مراجعان سرپایی با علائم تنفسی به مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته نسبت به هفته گذشته ۱۱.۶ درصد، تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها ۷.۴ درصد و تعداد موارد بستری ۵ درصد افزایش داشته است. 

ترکمان‌اسدی با بیان اینکه خوشبختانه طی دو هفته گذشته موردی از فوت با کووید مثبت در استان نداشتیم، توضیح داد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۵ نفر از آنها در ICU حضور دارند و حال ۹ نفر وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: علائم تنفسی می تواند ناشی از ابتلا به کووید، آنفلوآنزا و انواع سرماخوردگی باشد که برخی علائم آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند و این تمایز در مراجعه به پزشک مشخص می‌شود اما گاهی علائم آنقدر شباهت دارد که به راحتی قابل تشخیص نیست، از طرفی گاهی تشدید علائم بیماری‌های ریوی علائمی شبیه بیماری‌های تنفسی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش بیماری‌های تنفسی در این شرایط استفاده از ماسک به ویژه در اماکن سر بسته، واکسیناسیون و رعایت فاصله فیزیکی توصیه می شود. 

ترکمان‌اسدی ادامه داد: ۹۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال‌ در استان دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۴۸ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و انتظار می‌رود همه افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته برای دریافت دز یادآور به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، خانم‌های باردار و کودکان در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز ویروس کرونا وجود دارد بنابراین لازم است واکسیناسیون را جدی بگیریم چراکه به افزایش سیستم ایمنی کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز