خبرگزاری کار ایران

رنگ آبی به نقشه کرونایی استان همدان بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۰۳

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان گفت: هم اینک از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید پورحسینی افزود: داده های آماری گویای تداوم روند کاهشی آمار مبتلایان و بستری های کرونا در بیمارستان های این استان است به گونه ای که شمار مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان نیز با هشت درصد کاهش در پایان هفته گذشته به ۲۷۷ بیمار تقلیل یافت.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا نیز با ۴۰ درصد کاهش از پنج نفر به سه نفر در هفته گذشته رسید که همه متوفیان افراد مُسن دارای بیماری زمینه ای و افرادی هستند که نسبت به تزریق واکسن کوتاهی کردند.

پورحسینی با بیان اینکه کاهش آمار مبتلایان به معنای پایان کرونا نیست بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تکمیل سه دُز تزریق واکسن برای گروه های هدف طرح ملی واکسیناسیون و ۲ دُز برای کودکان بین پنج تا ۱۱ سال برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مورد تاکید است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۴.۷ درصد و نوبت سوم ۴۷.۲ درصد است.

حسینی اضافه کرد: وضعیت واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال گویای این است که ۹۴.۹ درصد نوبت اول و ۸۳.۱ درصد نوبت دورم را تزریق کردند همچنین ۲۵.۴ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۱.۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: وضعیت استان همدان در واکسیناسیون مادران باردار نیز مطلوب بوده به گونه ای که ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۶ درصد مادران باردار نوبت دوم واکسن را تزریق کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز