خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مؤثر بودن واکسن کرونا در کشور از الطاف الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۹۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: موثر بودن واکسن در کشور از الطاف الهی است، در سفر به مشهد شاهد این بودیم که در حرم امام رضا(ع) که نزدیک ترین جا به خدا است ۸۰ درصد ماسک نمی‌زدند، ما که به ویروس و بیماری زایی ایمان داریم از دیدن این وضعیت می‌ترسیدیم، شاید عدم ابتلا به اُمیکرون در این وضعیت تاثیرگذاری واکسن باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدلله دیدبان در ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، گفت: دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در مقابله با اُمیکرون از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: درحال حاضر در سطح کشور در دامنه پیک جدید کرونا قرار داریم که با شدت گرفتن آن در استان یکی از نگرانی‌های ما بیمارستان بهمن است.

وی بیان کرد: بیمارستان بهمن با ۱۳۰ درصد ظرفیت دارای بیمار است و ۲۰ نفر نیز در انتظار بستری هستند که با شدت گرفتن بیماری برای بستری بیماران این بیمارستان باتوجه به اینکه در شرایط خاص قرار دارند نگرانی وجود دارد.

این مسئول افزود: بازگشایی حضوری مدارس لازم الاجرا است و به این دلیل وظیفه داریم بازرسی‌ها را محکم‌تر و دقیق‌تر کنیم و تهویه کلاس‌ها دارای اهمیت بود که به بودجه زیادی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: استان در وضعیت آبی قرار دارد.

دیدبان گفت: من دوز سوم واکسن را برکت زدم نباید منتظر باشیم از یونان و روسیه و قبرس واکسن برای ما ارسال شود، خود این کشورها هم با کرونا درگیر هستند اما از آن استفاده نمی‌شود که این امر جای سئوال دارد، البته واکسن‌های اهدایی آزمایش می‌شود ولی باید این سئوال را مدنظر قرار داد و نباید منتظر واکسنی باشیم که از آن طرف آب بیاید، واکسن برکت نیز دارای تاثیرگذاری است.

دیدبان گفت: استفاده از ماسک هم دارای اهمیت است و نباید عدم اثرگذاری ماسک تبلیغ شود، برای واکسیناسیون در ادارات هم آمادگی داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز