خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری فارس:

عدم مطالبه‌گری احزاب موجب غفلت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۸۳

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس خطاب به فعالان سیاسی گفت: هر نامزدی را که حمایت کردید باید پس از انتخابات نیز مطالبه گری خود را از وی داشته باشید و حمایت در دوره‌ی آتی را مشروط به کارآمدی کاندیداهای مد نظر قرار دهید زیرا عدم مطالبه گری احزاب به نوعی سبب غفلت مسئولین می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس اسماعیل محبی پور معاون استاندار در جلسه با اعضای شورای مرکزی حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان ، رابطه بین دولت و احزاب را یک رابطه متقابل دانست و گفت: احزاب و دانشجویان می توانند موذن جامعه باشند.

وی اظهار داشت: تاکنون پنج جلسه با حضور طیف های مختلف سیاسی استان شامل اصولگرا و اصلاح‌طلب ، برگزار شده اما این اولین جلسه‌ای است که با حضور اعضای جریان و حزب خاصی برگزار می‌شود که امیددارم این روند ادامه دار باشد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس رابطه بین دولت و احزاب را یک رابطه متقابل دانست و گفت: احزاب دولت ها را تشکیل می‌دهند و دولتها نیز فضای کار را برای احزاب فراهم می‌کند.

محبی پور ادامه داد: احزاب در واقع هم بعنوان رصد کننده ، پایش کننده و روشنگر هستند و هم حامی دولت محسوب می‌شوند، دولت هم متقابلاً در راستای تقویت احزاب یکسری خدمات را ارائه می‌کند و گاهی مواقع احزاب صرفأ کارکرد انتخاباتی دارند در حالی که این حداقل کارکرد احزاب و نه تنها کارکرد آنان است.

وی اضافه کرد: تشکل های سیاسی در این راستا باید به طور جدی بازنگری شوند تا کارکرد واقعی خود را پیدا کنند و بعد از روی کار آمدن دولت ها احزاب باید روند مطالبه گری و پیگیری خود را داشته باشند تا دولتی که بر اساس حمایت آن حزب روی کار آمده است خود را پاسخگو و مسئول بداند ، در این صورت نیز دولتی کارامدتر خواهیم داشت.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معتقد است که همانطور که احزاب و تشکل های سیاسی در زمان انتخابات از دولت های خاصی حمایت می کنند نیاز است مطالبه گری بعد از انتخابات را هم پیگیری کنند تا دولت خود را پاسخگو به این اعضا و ستادها بداند ، حیات سیاسی یک جامعه به فعالیت های مردم نهاد، سمن‌ها ، احزاب ، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی بستگی دارد.

وی اظهار داشت: نگاه ما به احزاب حامیان دولت نزدیک تر است و این جریان باید بیشتر و نزدیکتر به ما کار را دنبال کنند.

محبی پور عنوان کرد: ۹۵ درصد از خواسته ها و مطالبات اعضا در این نشست در قالب آموزش و پرورش بود که بعضاً نکات قابل پیگیری است ، اما دامنه فعالیت شما بسیار فراتر از آموزش و پرورش باید باشد در حقیقت فرهنگیان رصد کننده و همچنین هدایت کننده های خوبی هستند.

وی افزود: فرهنگیان در شهرها و روستاها هم تشکیلات دارند و به همین دلیل هم کسانی که کاندیدا می شوند در زمان انتخابات سراغ فرهنگیان می آیند و شعار هم زیاد می دهند که برای فرهنگیان چه کارهایی را پیگیری می کنند و این نشان دهنده وسعت کار اهالی این حوزه است.

وی احزاب را موذن جامعه دانست و گفت: باید مشخص کنند در چه زمانی مسئولان چه کارهایی را باید انجام دهند و اگر به این صورت عمل کنند باعث می شود که انتخاب شوندگان به شما وعده های پوشالی ندهند چون می‌دانند که مطالبه گری شما ادامه دار است و فردا در قبال وعده های خود باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز