خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

طراحی الگوی ویژه پژوهش‌های دانش‌آموزی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۲۹۹

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پژوهش در توسعه جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است پژوهش‌های مدرسه‌ای مورد توجه قرار گیرد؛ و الگوی ویژه پژوهش‌های دانش آموزی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد امانی طهرانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در تربیت نیروهای انسانی به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی نقش مهی را ایفا می‌کند، درحال حاضر در کشور ما سرمایه‌های عظیم آگاه و باانگیزه وجود دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند در توسعه نقش ایفا کنند و این امر با تکیه بر پژوهش امکانپذیر است، درواقع پرسشگری باید در مدارس فرهنگ سازی و نهادینه شود.  

وی عنوان کرد: درحال حاضر نهضت پژوهش در سطح جامعه آغاز شده و با افزایش توجه به پژوهش در مدارس می‌توان به شکل گیری تفکر علمی در بین دانش‌آموزان کمک کرد؛ البته در عرصه پژوهش کاربردی کردن پژوهش‌ها نیز دارای اهمیت است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای آشنایی جامعه با پژوهش، باید با حمایت رسانه‌ها پژوهش را از صحنه آمادمیک به جامعه آورد؛ همچنین آموزش و پرورش نیز به‌عنوان مرکز دانش‌پژوهی در نهادینه کردن این فرهنگ و شکل گیری تفکر خلاق تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: معلمان در زمینه پژوهشی برای بهبوئد یک موقعیت به درس پژوهشی، درس کاوی، مطالعات موردی و اقدام پژوهی توجه می‌کنند؛ معلم می‌تواند در فضای کلاس، موارد پژوهشی را مد نظر قرار دهد.

امانی طهرانی گفت: درحال حاضر پژوهش‌های توصیفی در سطح کشور کم وجود دارد که این امر نوعی نقص به شمار می‌اید و لازم است پژوهش‌های توصیفی بیشتری انجام شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز