خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش و پرورش:

خیلی از استخدام‌ها در دولت قبل بی‌ضابطه و بدون آزمون بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۰۹

در حال حاضر ردیف استخدامی نداریم و دردولت قبلی پیش خور شده است به طوری که به یکباره بیش از صد هزار نفر به نیروهای انسانی آموزش و پرورش اضافه کردند.

وزیرآموزش و پرورش درمورد استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت: در دولت گذشته ردیف‌های استخدامی که امروز ما باید از آن استفاده می‌کردیم پیش خور شده است به این معنا که خیلی استخدام‌ها بدون ضابطه و بدون آزمون در دولت قبل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی در مراسم نکوداشت روز خبرنگار که امروز(شنبه) برگزار شد، گفت: هر تصمیمی که در آموزش و پرورش گرفته می‌شود از تعطیلی پنجشنبه‌ها، ثبت نام در مدارس دولتی و غیر دولتی تا بیمه طلایی فرهنگیان همه را متاثر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش وپرورش نه تنها سانسور خبری نداریم بلکه بیشترین ارتباط را بارسانه‌ها داریم، افزود: تلاش آموزش و پرورش بر این بوده است که هر چه وجود دارد را صادقانه در اختیار مردم بگذارد اما بعضی وقت‌ها اتفاقی می‌افتد که به دلیل حفظ حریم اجتماعی ایجاب می‌کند به آن خبر دامن نزنیم نه اینکه بخواهیم آن را کتمان کنیم.

فانی در ادامه سخنان خود به بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این بودجه نزدیک به ۲۱ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۹۸ درصد آن مربوط به حقوق معلمان است و با کمتر از ۲ درصد یعنی ۴۲۰ میلیارد تومان باید سایر فعالیت‌هایمان را برای ۱۰۵ هزار مدرسه انجام دهیم.

به گفته وی فعالیتهای متعدد در آموزش و پرورش مانند فعالیتهای پرورشی، کیفیت بخشی آموزشی، خدمات اداری با همین ۲ درصد باید انجام شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش همانند سرانه مدارس و بیمه طلایی فرهنگیان گفت: اگر امکانات داشتیم اجازه نمی‌دادیم این اتفاقات رخ دهد.

فانی با تاکید بر اینکه باید ادبیات مشترک بین جامعه خبرنگاری و آموزش و پرورش ایجاد شود، گفت: نیاز به تقریب نگرش داریم که البته این به معنای یکسان سازی نیست بلکه منظور نزدیک شدن نگرش‌ها به یکدیگر است.

وی تصریح کرد: لازم است با هم تعامل کنیم و حرفهای یکدیگر را بشنویم غیر از این باشد دوستان رسانه همیشه باید انتقادکنند و ما هم باید همیشه پاسخ انتقادات را بدهیم، بدون اینکه حرفهای یکدیگر را بشنویم.

فانی با تاکید بر اینکه آرامش در آموزش و پرورش حاکم شده است، افزود: این را من نمی‌گویم بلکه هر کسی که من را می بینید می‌گوید، البته این گفته به معنی این نیست که در آموزش و پرورش نقصی وجود ندارد.

وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد: کمبود منابع و بسیاری از نارسایی‌هایی قبل از دولت یازدهم که ما باید پاسخگوی آنها باشیم گاهی اوقات آموزش و پرورش را زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به وضعیت مربیان پیش دبستانی گفت: بر اساس مصوبه مجلس آنها برای استخدام باید در آزمونی شرکت کنند این درحالی است که در دولت گذشته ردیف‌های استخدامی که امروز ما باید از آن استفاده می‌کردیم پیش خور شده است به این معنا که خیلی استخدام‌ها بی ضابطه و بدون آزمون در دولت قبل انجام شده است.

فانی افزود: در حال حاضر ردیف استخدامی نداریم و همانطور که گفتم پیش خور شده است به طوری که به یکباره بیش از صد هزار نفر به نیروهای انسانی آموزش و پرورش اضافه کردند.

وی با اشاره به آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی افزود: برگزاری آزمون استخدامی بدون ردیف استخدامی معنا ندارد و این درحالی است که ردیف استخدامی در اختیار آموزش وپرورش نیست.

فانی همچنین به اجرای شتابزده ساختار آموزشی ۶۳۳ اشاره کرد و افزود: این اتفاق در زمان ما رخ نداد و ما ناچار شدیم برخی نارسایی‌های قبلی را جبران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز