خبرگزاری کار ایران

جزییات اجراهای جشنواره تئاتر فجر در هشتمین روز

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۶۱

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز شنبه هشتمین روز برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جزئیات اجرای نمایش‌های آثار صحنه‌ای در چند سالن تهران که در بخش‌هایی چون بین‌الملل، مسابقه جایزه بزرگ و ویژه روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار ایلنا چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از شنبه گذشته یکم بهمن ماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی، در حال برگزاری است. طی این روزها گروه‌های مختلفی از تهران و شهرستان‌ها روی صحنه رفته‌اند. عراق، اسپانیا و اردن نیز کشورهایی هستند که در روزهای گذشته به اجرای آثارشان پرداخته‌اند.

روز شنبه هشتم بهمن‌ماه چند گروه در سالن‌های تهران روی صحنه می‌روند. یک اثر از عمان و نمایشی دیگر از اردن در بخش بین‌الملل روی صحنه خواهند رفت و باقی آثار مانند روزهای گذشته به تهران و دیگر شهرها اختصاص دارند. 

مجموعه تئاتر شهر با سالن‌های اصلی، سایه، قشقایی و چهارسو، تماشاخانه ایرانشهر با سالن‌های ناظرزاده و استاد انتظامی، تالار مولوی، تالار سنگلج، تالار حافظ و البته تالار وحدت سالن‌هایی هستند که طی روزهای جشنواره آثار شرکت کننده را میزبانی می‌کنند. 

در ادامه جزییات اجرای نمایش ها، سالن‌ها و سانس‌های برگزاری ارائه می‌شود. 

تالار وحدت

تالار وحدت تهران روز شنبه هشتم بهمن ماه میزبان یک اثر در بخش بین الملل خواهد بود. این اثر «مدق الحنا» نام دارد و عباس الحایک آن را نوشته و یوسف البلوشی کارگردان آن است. این اثر راس ساعت ۲۰ روی صحنه خواهد رفت. 

مجموعه تئاتر شهر

تالار اصلی 

سالن اصلی بزرگترین تالار اجرای تئاتر شهر امروز میزبان یک اثر از خمینی شهر است که در بخش رقابتی حضور دارد. این اثر با عنوان «مضحکه عجایب المخلوقات» نام دارد و هادی کیانی نویسنده و کارگردان آن است این اثر طی دو سانس ۱۷.۲۰ اجرا می‌شود. 

تالار چهارسو

تالار چهارسو هم مزبان یک اثر از قزوین خواهد بود که در بخش رقابتی جشنواره قرار دارد. این اثر «شاید باران باشی» نام دارد و شهرام کرمی نویسنده آن است. کارگردانی اثر هم به عهده مرتضی نجفی بوده است. «شاید باران باشی» طی سانس‌های ۱۸:۳۰ و۲۰:۳۰ اجرا خواهد شد. 

تالار سایه 

تالار سایه در هشتمین روز جشنواره میزبان یک نمایش از شهر فارسان است که «کشتن تن» نام دارد و توسط مصطفی محمدی دوست نوشته و کارگردانی شده است. این اثر راس ساعات ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود. 

تالار قشقایی

تالار قشقایی هم محل اجرای نمایش «سم زدایی» از شهر کرج است که با مدت زمان ۴۵ دقیقه طی سانس‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا خواهد داشت. این نمایش را ندا قربانیان نوشته و کارگردانی کرده است. 

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج در هشتمین روز از جشنواره تئاتر بین المللی فجر تعطیل است و اجرایی نخواهد داشت. 

تالار مولوی

تالار مولوی هم مانند تالار سنگلج در روز شنبه هشتم بهمن ماه میزبانی اثری از جشنواره تئاتر فجر نیست. 

تماشاخانه ایرانشهر

تالار دکتر ناظرزاده

سالن ناظر زاده کرمانی در هشتمین روز از جشنواره تئاتر فجر امسال میزبان یک نمایش از کشور اردن است که «قطار ناقور» نام دارد و ایاد الریمونی آن را نوشته و کارگردانی کرده است. این اثر طی دو سانس ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد داشت

سالن استاد انتظامی

سالن استاد عزت الله انتظامی هم یک اثر دیگر از ایران و شهر تهران را میزبانی خواهد کرد. این اثر که در ساعت ۱۶ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود «آسمان پا به ماه» نام دارد و توسط سعید آجربندیان نگاشته و کار شده است. 

تالار حافظ

تالار حافظ به تاریخ شنبه هشتم بهمن یک اثر از تهران را روی صحنه خواهد داشت که در بخش رقابتی جشنواره حضور دارد. این اثر با عنوان «دختران» را علی دل پیشه نوشته و کارگردانی کرده است. این نمایش طی دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز