خبرگزاری کار ایران

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در در چهارمین روز/ اجراهایی در بخش رقابتی و بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۱۹

سالن‌های تهران در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر میزبان چندین اثر در سه بخش رقابتی بین‌الملل خواهد بود. طی این روز اثری در بخش ویژه روی صحنه نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه چهارمین روز از جشنواره چهل و یکم فجر است. این رویداد طی روزهای گذشته در چند سالن میزبان نمایش‌هایی از تهران، شهرستان‌ها و دو اثر از کشور عراق بوده است.

تئاترهای خیابانی هم در بخش دیگر با همین عنوان هر روز در مکان‌های از پیش تعیین شده برای مخاطبان و رهگذران اجرا می‌شود.

تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آنها اجرا می‌شوند. تالار حافظ واقع در پهنه رودکی نیز طی برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره میزبان یک اثر از تهران است. درباره زمان اجرای نمایش‌های صحنه‌ای هم باید گفت که آثار ساعت 17:00 هر روز تا ساعت 20:30 طی سانس‌های زمان‌بندی روی صحنه خواهند رفت که جزییات آنها در جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه این رویداد قابل مشاهده است.

برنامه اجراها در روز چهارم جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر به شرح ذیل است:

تالار وحدت

تالار وحدت طی سه روز اول جشنواره جز میزبانی مراسم افتتاحیه میزبان اتفاق یا نمایش دیگری نبوده است. اما در روز سه‌‌شنبه چهارم بهمن‌ماه نمایش «ایرانیان» نوشته و کار رضا صابری با مدت زمان نود دقیقه در تالار وحدت طی دو سانس 17 و 20 اجرا می‌شود.

مجموعه تئاتر شهر

سالن اصلی

سالن اصلی تئاتر شهر درچهارمین  روز جشنواره میزبان یک نمایش از تهران است که طی دو سانس 17 و 20 اجرا می‌شود. این اثر از شهر تهران است «داستان تاسف‌انگیز» نام دارد. نویسنده و کارگردان این اثر غلامحسین دولت‌آبادی است. این اثر در بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

تالار چهارسو

تالار چهارسو یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در چهارمین روز از جشنواره میزبان یک اثر در بخش بین‌الملل است. نمایش مذکور از شهرکرد به رویداد امسال راه یافته و «خاکستری» نام دارد. نویسنده و کارگردان این اثر پویا امینی است. زمان اجرای «خاکستری» ساعات 18:30 و 20:30 است.

تالار سایه

تالار سایه که در روز سوم میزبان اثری نبوده در روز چهارم میزبان نمایش «نذر عباس» از ملارد است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی طی سانس‌اهی 17 و 19 اجرا خواهد داشت.

تالار قشقایی

سالن قشقایی روز چهارم از جشنواره به تاریخ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه میزبان یک نمایش در بخش بین‌الملل است که از کرج به جشنواره امسال راه یافته است. نام این اثر «کلا قرمزی» است. مسعود بیگلری و امیررضا ملکی نویسندگان این اثر هستند و سیدمحمدرضا مرتضوی کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر با مدت زمان 55 دقیقه در سانس‌های 17:30 و 19:30 روی صحنه می‌رود.

تالار سنگلج

تالار سنگلج در روز چهارم جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر اجرایی نخواهد داشت.

تالار مولوی

تالار مولوی در چهارمین روز از چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر میزبان یک نمایش از شهر شاهرود است و در بخش رقابتی اجرا می‌شود. این نمایش «نقطه صفر مرزی» است و محمدرضا عبادیانی نویسنده و کارگردان آن است. زمان اجرای این نمایش ساعات 16 و 19 است.

تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر امسال دو سالن خود را در اختیار جشنواره تئاتر فجر گذاشته است.

سالن دکتر ناظرزاده

تالار اجرای ناظرزاده در تماشاخانه ایرانشهر که فقط در روز اول جشنواره میزبان گروهی از خواف بود در روز چهارم میزبان اثری از یزد است که در بخش بین‌الملل قرار داده شده. این اثر نمایشی با عنوان «جاودانگی» نوشته اصغر گروسی و کارگردانی محسن جاور است و طی سانس‌هاسی 17 و 20 اجرا می‌شود.

تالار استاد سمندریان

تالار استاد سمندریان یکی دیگر از سالن‌های ایرانشهر در روز چهارشنبه طی سانس‌های 18 و 20:30 میزبان یک اثر از نوشهر است که در بخش رقابتی جشنواره حضور یافته است. این اثر نوشته داود فتحعلی بیگی «مامور خیابان نود و دو» نام دارد و میثم زندی کارگردان آن است. این اثر روز سه‌شنبه هم روی صحنه رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز