خبرگزاری کار ایران

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در سومین روز/ یک اثر از عراق، چهار اثر از ایران در سه بخش

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۲۵

دوشنبه سوم بهمن‌ماه سومین روز از اجراهای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر فجر امسال است. در سومین روز از چهل و یکمین دوره این رویداد، یک اثر از عراق و چهار اثر از شهرهای مختلف ایران روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر چند روزی است به صورت رسمی آغاز به کار کرده است. برگزارکنندگان جشنواره امسال به دبیری کوروش زارعی پس از هفت سال، رویه قبلی نوع انتخاب آثار را احیا کرده‌اند.

برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویه‌ای است که به نوعی گستره بیشتری از تئاتری‌های شهرستان را دربرمی‌گیرد. طی این رویداد رقابتی هنرمندان بیشتری به تولید و ارائه آثار نمایشی می‌پردازند. همین رقابتی بودن می‌تواند قوت قلبی برای هنرمندانی باشد که گاه برای یک اجرا مدت‌ها زمان و انرژی صرف می‌کنند بی‌آنکه عایدی مالی نصیبشان شود. لذا در ادامه این روند گروه‌های متعددی از استان‌های مختلف در جشنواره امسال حضور یافته‌اند. «مسابقه جایزه بزرگ»، «ویژه» و «بین‌الملل»  سه بخشی هستند که آثار حضور یافته در جشنواره تئاتر فجر امسال را دربرمی‌گیرند.

تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آنها اجرا می‌شوند. تالار حافظ واقع در پهنه رودکی نیز طی برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره میزبان یک اثر از تهران است. درباره زمان اجرای نمایش‌های صحنه‌ای هم باید گفت که آثار ساعت 17:00 هر روز تا ساعت 20:30 طی سانس‌های زمان‌بندی روی صحنه خواهند رفت که جزییات آنها در جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه این رویداد قابل مشاهده است.

نگاهی به آثار صحنه‌ای روز سوم جشنواره/ سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰

تالار وحدت

تالار وحدت که تا روز دوم فقط میزبان مراسم افتتاحیه بوده روز دوشنبه نیز اجرایی نخواهد داشت.

مجموعه تئاتر شهر

سالن اصلی

سالن اصلی تئاتر شهر که در دو روز اول میزبان یک اثر در بخش بین‌الملل بوده، روز سوم دوشنبه سوم بهمن‌ماه میزبان یک اثر دیگر در بخش بین‌الملل خواهد بود.

این اثر که از شهر ملایر در جشنواره شرکت کرده «مانداک» نام دارد. نویسنده و کارگردانی این اثر را محمد قاسمی به عهده داشته است. «مانداک» طی دو سانس 17 و 20 اجرا خواهد داشت.

تالار چهارسو

تالار چهارسو یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در سومین روز از جشنواره میزبان یک اثر در بخش رقابتی است. این اثر نمایشی «آگنی تاژ» نام دارد و رسول حق‌جو نویسنده آن است. این اثر که کارگردانی آن به عهده حسین کارگر بوده از شهر ماهشهر به جشنواره آمده، طی دو سانس 18:30 و 20:30 در چهارسو اجرا خواهد داشت.

تالار سایه

تالار سایه که در روزهای اول و دوم جشنواره میزبان دو اثر شرکت داده شده در بخش بین‌الملل و متعلق به ایران بوده در روز سوم میزبان گروهی نخواهد بود.

تالار قشقایی

جشنواره تئاتر فجر روز سوم از جشنواره به تاریخ دوشنبه سوم بهمن‌ماه در تالار قشقایی اجرایی نخواهد داشت.

تالار سنگلج

تالار سنگلج که یکی از سالن‌های جشنواره تئاتر فجر امسال است روز سوم جشنواره میزبان اجرای یک اثر شرکت داده شده در بخش رقابتی از اردبیل است. این اثر به نویسندگی محمود مهدوی و کارگردانی اکبر صادقی «سیمرغ» نام دارد و در دو سانس 17 و 20 اجرا خواهد داشت.

تالار مولوی

تالار مولوی در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر میزبان یک نمایش از کشور عراق و شرکت داده شده در بخش بین‌الملل است. این اثر با عنوان «امل» را جواد اسدی نوشته و کارگردانی کرده است. این اثر طی دو سانس 16 و 18 روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

سالن دکتر ناظرزاده

تالار اجرای ناظرزاده در تماشاخانه ایرانشهر که فقط در روز اول جشنواره میزبان گروهی از خواف بود در روز سوم میزبان اثری نخواهد بود.

تالار استاد سمندریان

تالار استاد سمندریان در روز دوشنبه طی سانس‌های 18 و 20:30 میزبان یک اثر از نوشهر است که در بخش رقابتی جشنواره حضور یافته است. این اثر نوشته داود فتحعلی بیگی «مامور خیابان نود و دو» نام دارد و میثم زندی کارگردان آن است.

گفتنی است دو تالار حافظ و برج آزادی در روز سوم جشنواره مانند دو روز اول این رویداد میزبان اثری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز