خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی رخ داد؛

آتش سوزی شبانه در قوچان/ ۶ مغازه دچار حریق کامل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۰۰۹

یک مغازه پلاستیک فروشی که مواد مشتعل زا در آن وجود داشت، آتش گرفت و منجر به تخلیه و تخریب مغازه های اطراف در شهرستان قوچان شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، آتشپاد دوم حسنعلی ولی زاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قوچان با حضور در جمع خبرنگاران و باعنوان این مطلب که در ساعت ۲۱:۲۱ دقیقه چهارشنبه از طریق تماس با واحد ارتباطات ما مبنی بر اینکه دود ناشی از سوختن مواد در یکی از مغازه های سطح شهر دیده شده است از آتش سوزی با خبر شدیم، گفت: به فاصله ۳ دقیقه بعد از تماس اکیپ اولیه اعزام شد که با بررسی هایی که انجام دادند نیاز به اعزام نیروهای کمکی بود. 

وی ادامه داد: اکیپ های فوری هم مجموعا به استمداد ۴ اکیپ ۸ نفره یعنی ۳۲ نفر به این عملیات اعزام شدند. 

ولی زاده با اشاره به اینکه علت آتش سوزی توسط کارشناساسان سازمان در حال بررسی است، اذعان داشت: در این عملیات از ۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک استفاده شد و از لودر شهرداری برای اطفا عملیات تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، اما برای احتیاط اکیپی در محل حضور داشتند تا لکه گیری و مورد احتیاطی اگر باشد به شهروندان کمک کنند.  

وی در رابطه با آتش سوزی در مغازه یا منازلی که سقف شیروانی دارند گفت و بیان کرد: به دلیل اینکه محیط بسته است و همکاران ما دسترسی کامل به آتش ندارند تا راه را پیدا کنند و از طریقی آتش را خاموش کنند، زمان طولانی صرف می شود و در این مواقع نیاز به این است  بتوانند از بالابرها و با نردبان هیدرولیک استفاده کنند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قوچان تصریح کرد: متأسفانه به رغم اینکه ما طی چند سال گذشته در تلاش بودیم و  نیاز به چنین وسایلی را با مسئولان مطرح کردیم اما علیرغم تلاش های فراوان حتی در تهران موفق نشدیم وسایل بالابر را تهیه کنیم تا این موارد در اسرع وقت رسیدگی و شهروندان صدمات کمتری دچار شوند لذا شهر نیازمند این است تا در بحث بالابر هیدرولیکی یا نردبان کمک کنند تا در بحث اطفا حریق شاهد چنین مسائل و مشکلاتی نباشیم.  

وی همچنین از تعداد ۶ مغازه که در این حادثه به طور کامل دچار حریق شدند خبرداد و گفت: به دلیل اینکه اواسط شب این آتش سوزی رخ داد و کسی داخل مغازه ها نبود، با متفرق کردن کسبه محل، اطفاء انجام و کسی مورد حبس یا نجات یا صدمه قرار نگرفت.  

ولی زاده ادامه داد: هیچ کمبودی در زمینه تأمین آب نبود و ۲۰ تانکر پشتیبانی آب مصرف شد. همچنین ماشین های پشتیبانی در محل بودند و به جهت اینکه ما نردبان هیدورلیکی نداشتیم، اداره برق به کمک آمد و امکانات، بالابر و جرثقیل که باکس دارد را در اختیار آتش نشانی قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز