خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه شش شیراز:

٧٢ درصد بودجه شهرداری منطقه شش جذب شد/ تملک بخش عمده‌ای از باغ‌های قصردشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۱۰۴

شهردار منطقه شش شیراز گفت: ٧٢ درصد بودجه تکلیفی این منطقه تاکنون جذب شده و پیش‌بینی می‌شود کل بودجه تکلیفی تا پایان سال جذب شود.

به گزارش ایلنا، مسعود قادری در نشست خبری با اشاره به تعریف پروژه‌های متعدد سرمایه گذاری و اقتصادی در سطح منطقه افزود: این پروژه‌ها عمدتا در حوزه فرهنگی، ورزشی و خدماتی تعریف شده است.

وی به وضعیت مالی منطقه شش شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه از لحاظ درآمدی بین سایر مناطق در رتبه چهام قرار دارد.

شهردار منطقه شش با بیان اینکه در حال حاضر سرانه سبز منطقه ٣٤ مترمربع است که سرانه مناسبی محسوب می‌شود، بیان کرد: این میزان بدون احتساب باغ‌ها، این سرانه ١٣ متر مربع است و این منطقه دارای کمترین میزان افزایش سرانه ورزشی است و باید در این حوزه بسته‌های سرمایه گذاری متعددی تعریف شود.

قادری گفت: با توجه به تملک بخش عمده‌ای از باغ‌های قصردشت در این محور، پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های بسیار خوبی مناسب با نیازهای منطقه در این باغ‌ها تعریف شود.

وی  از  آغاز عملیات اجرایی پارک ٢٥ هکتاری رها خبرداد و افزود: در صورت موافقت با پیمانکار مربوطه این پارک، به باغ پرندگان تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه ٦ شیراز با اشاره به مسیر پیاده راه شهید رمضانی به طول ٣ کیلومتر عنوان کرد: متاسفانه این پروژه به دلیل ضعف پیمانکار دارای پیشرفت مناسبی نیست.

افتتاح دوربرگردان بولوار چمران در محور نیایش در اواخر بهمن ماه  

قادری همچنین با بیان اینکه دوربرگردان بولوار چمران در محور نیایش در اواخر بهمن ماه افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: عقب نشینی مسجد شهید دستغیب و تجاری‌های اطراف آن در محور معالی آباد نیز تعیین تکلیف و عرصه و اعیان تجاری آن به شهرداری واگذار شده است.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری به دنبال برنامه ریزی برای پرداخت حق کسب و پیشه و سایر حقوق متعارف است و پس از قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری، مقدمات بازگشایی این مسیر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ٧٠ درصد آسفالت کمربندی شیراز بر عهده شیراز و ٣٠ درصد در تعهد اداره کل راه و  شهرسازی است، عنوان کرد:  کار ترمیم و بهسازی آسفالت در محدوده‌ای نه چندان طولانی از کمربندی حد فاصل شهرک جوادیه تا ابتدای ورودی حسینی الهاشمی، انجام شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش ضابطه پهنه سجادیه مطرح شده و در صورت تصویب شورا و کمیسیون ماده ٥ امکان آن با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب، فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بحث تعریف ورودی خیابان شهید رضایی نیز امکان کندرو ثانوی وجود ندارد اما بحث ایجاد یک مسیر دسترسی جدید به این خیابان در دست مطالعه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ٦ در خصوص احداث پل عابر پیاده در جلوی مجتمع نگین نیز گفت: اینکه گفته می‌شود به دلیل اعمال نفوذ برخی مالکین در این منطقه پل عابر پیاده اجرا نشده است، صحت ندارد و ما از حق و حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

به گفته قادری در حال حاضر در این محور بحث آرام سازی و ایمن سازی با اجرای سنگفرش مطرح است و در صورتی که پلیس راهور این مسئله را تایید کند، سنگفرش خیابان وارد فاز اجرایی خواهد شد.

٧٢ درصد بودجه شهرداری منطقه شش جذب شد/  تملک بخش عمده‌ای از باغ‌های قصردشت

وی  همچنین در خصوص وضعیت ترافیک در این منطقه بیان کرد:  بخش عمده‌ای از ترافیک و کندی عبور و مرور به دلیل وجود آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی منطقه است،چنانچه ٨٦ مدرسه غیرانتفاعی در سطح منطقه ٦ مشغول به فعالیت آموزشی است.

قادری افزود: سال آینده مدرسه مهرتابان که ترافیک زیادی را در محور قصردشت ایجاد می‌کند، جابجا خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز با بیان اینکه به به زودی مشکل ترمیم و بهسازی آسفالت در محدوده‌ای از کمربندی در پل حسین‌آباد، ترافیک ورودی معالی‌آباد، ایمنی تردد عابران در مقابل مراکز تجاری واقع در بلوار پرستار و ... رفع خواهد شد، تصریح کرد:  بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در این منطقه ایجاد خواهد شد.

ساماندهی اصلاح هندسی ترافیکی در خیابان‌ها و معتبر

همچنین معاون عمرانی منطقه شش شهرداری شیراز با بیان اینکه بودجه مصوب این منطقه ٢٣٠ میلیارد تومان است، بیان کرد: برای این اعتبار ٧٢ پروژه و زیر پروژه تعریف شده است.

محمد ساسانی  با بیان اینکه ١٢ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال آماده کلنگ زنی است، خاطرنشان کرد: آسفالت ریزی به میزان٧٢ هزار مترمربع، ٧ هزار متر لوله گذاری آبهای سطحی، اجرای ٣٢ هزار مترمربع زیرسازی معابر، انجام ٣٥٥٠ متر مربع تک لبه گذاری و جدول و اجرای ٢٦٠ مترمربع دیوار سنگی حائل از تعهدات عمرانی این منطقه بوده است.

وی به ساماندهی اصلاح هندسی ترافیکی در خیابان‌ها و معابر منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: خیابان ٢٠ متری مجاور جبل دراک به طول ٥ کیلومتر در حال اجراست و ساماندهی رودخانه خشک و نهراعظم در مرحله طراحی قرار دارد.

معاون خدمات شهری این منطقه نیز مجموع بودجه ان معاونت را ٦٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در حوزه تاسیسات فضای سبز، ٢٢ پروژه امور شهری و تاسیسات هزینه خواهد شد. 

سجاد بدیهی بیان کرد: ٥ هزار و ١٠٧ مترمربع چمن و گلکاری و ١١ هزار و ٦٦٩ اصله درخت و درختچه در سال جاری در منطقه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز