خبرگزاری کار ایران

مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان توسط پژوهشکده مردم‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۸۴

طرح پژوهشی مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان در قالب همکاری با دانشگاه گوته، توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به انجام رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پروین قاسمی (محقق و مجری طرح پژوهش مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان)  با اشاره به آنکه در این طرح محقق به بررسی موقعیت مهاجران افغانستانی در ایران و آلمان می‌پردازد، گفت: این طرح پژوهشی در عین حال، گزارشی است از سفر محقق به فرانکفورت همراه با گروه ایرانی از دانشگاه‌های مشهد و اصفهان که در قالب رویدادهای علمی و فرهنگی، رویدادهای زندگی روزمره و در نهایت سفر در دوران همزمانی با همه‌گیری ویروس کووید در جهان ارائه شده است. 

مجری طرح پژوهشی مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان تصریح‌کرد: در بخش‌های مختلف این گزارش رویدادهای فرهنگی، زندگی روزمره و سفر در دوران همه گیری کرونا و آن چیزی که از بستر اجتماعی و فرهنگی در فرانکفورت در مدت کوتاه، با توجه به تفاوت‌های موجود با زمینه‌های فرهنگی ایران مشاهده شد، توسط محقق ارائه شده است. 

او افزود: در توصیف این موقعیت‌ها، تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دو بستر جغرافیایی ایران و آلمان به دلیل آشنایی‌زدایی که گروه ایرانی به مثابه افراد تازه وارد با موقعیت‌های مختلف در فرانکفورت داشتند مهم و تأثیرگذار بوده است. 

این محقق در پایان خاطرنشان‌کرد: این رویدادها، براساس طرح پرسش‌ها و پاسخ‌های دریافت شده، مورد توصیف قرار گرفته‌‌اند و این طرح پژوهشی در چارچوب طرح‌های پیمانی پژوهشکده مردم‌شناسی، به انجام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز