خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض چهار کارگر خدمات شهرداری شوش به اخراج خود/یک مسئول: شهرداری‌ها اجازه استخدام خارج از دستور العمل را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۹۷۱

چهار نفر از کارگران اخراج شده خدمات شهرداری شوش خواهان برگشت به کارشان شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، چهار نفر از نیروهای پیمانکاری خدمات شهرداری شوش در تماس با خبرنگار ایلنا از اخراج خود در پی نامه‌ای از سوی اداره‌کل امور شهری و شورای استانداری خوزستان خبر دادند و خواستار بازگشت به کار خود شدند.

این کارگران اخراج شده می‌گویند: کارگران خدمات شهرداری شوش از نیروهای شرکتی(پیمانکاری) تشکیل شده‌اند و سال‌ها شهرداری برای لایروبی فاضلاب، جمع آوری زباله‌های شهری و نظافت شهر با برنده مناقصه بدون تغییر در نیروها قرارداد می‌بندد و در سال‌های اخیر نیز چندین شرکت مختلف در مناقصه شهرداری برنده و‌ کار خدمات شهری را انجام دادند.

آن‌ها افزودند: بعضی از پیمانکاران برای خدمات‌دهی بهتر، اقدام به جذب نیرو می‌کنند و شهردار را در جریان می‌گذارند چراکه شهرداری شوش در بحث خدمات شهری کمبود نیرو دارد.

این کارگران که حدود یک تا سه سال سابقه کار دارند، می‌گویند: ما از نیروهای حجمی پیمانکاری هستیم، درصورتی که در نامه‌ای که برای اخراج ما ابلاغ شده نام نیروی انسانی شهرداری ذکر شده است.

فرزاد شاه‌ولی مدیرکل امور شهری و شورای خوزستان در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: از روزهای ابتدایی شروع بکار، بخشنامه‌ای ابلاغ و بعد از ارسال چندین نامه به شهرداری‌ها اعلام کردیم به هیچ عنوان اجازه جذب نیرو در هیچ سطحی از جمله حجمی، پیمانکاری، قراردادی و نظایر آن را ندارند.

وی با بیان اینکه این موضوع برای دیگر شهرداری‌ها نیز صدق می‌کند و مختص شهرداری شوش نیست، افزود: این قانون از سال‌های گذشته بوده ولی چندان اجرایی نشده و نظارت کاملی بر آن نبوده است.

شاه‌ولی گفت: بارها بر این موضوع تاکید داشتیم تا از حجم گسترده نیروهایی که بی رویه وارد بدنه شهرداری‌ها می‌شوند جلوگیری شود چرا که درآمد شهرداری‌ها به دلیل نیروی مازاد فقط در حوزه‌های جاری و حقوق هزینه شده و توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی را ندارند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر به شهرداری‌ها نامه‌ای ابلاغ شد که از این موضوع جلوگیری کنند و اگر در هر شهرداری خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی نیرو وارد مجموعه شود قطعاً برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز