خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت یزد:

یزد به سمت قطعه‌سازی و ساخت خط تولید صنایع در حرکت است/ سهیم شدن مردم در صنایع و معادن استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۴۹

رئیس سازمان صمت یزد در آیینی با حضور مدیران کل، استاندار یزد، فعالان بخش صنعت و معدن و مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارت صمت تکریم و معارفه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، استاندار یزد در این آیین با بیان اینکه یزد از کارخانه‌داری به سمت صنعت به معنای واقعی آن حرکت کرده اظهار داشت: استان یزد به سمت قطعه‌سازی و ساخت خط تولید صنایع در حرکت است.

مهران فاطمی با بیان اینکه باید رویکردهای جدیدی که بتواند افق و حیات تازه‌ای در این بخش ایجاد کند را دنبال کنیم افزود: آنچه که ما در حال حاضر در استان داریم، بیشتر کارخانه است تا صنعت و تفاوت مابین صنعت و کارخانه هم مشخص است.

وی ادامه داد:در دوران جدید مدیران سازمان صمت باید چند اصل را با جدیت پیگیری کنند که اولین آن استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در صنعت است که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود و به طور خاص دانش بنیانی شدن صنایع بزرگ استان است و دیگر موضوع مهم در صنعت استان، لحاظ کردن مسائل زیست محیطی است که این موضوع نیز چالش هایی را برای استان ایجاد کرده است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه با دانش بنیان شدن صنایع به طور قطع این مشکل برطرف خواهد شد اظهار کرد: موضوع بعدی که در صنعت باید پیگیری شود سهیم شدن مردم در صنایع و معادن است که متاسفانه در حال حاضر در این زمینه شکافی مشاهده می شود که باید این موضوع برطرف شود.

فاطمی با اشاره به اینکه با سهیم کردن مردم در صنایع و معادن می توان به جای متکی بود به بانک به سمت مردم تغییر کرد تصریح کرد: تعامل با بخش خصوصی و فعالان این بخش باید مد نظر مدیران سازمان صمت استان یزد قرار گیرد و من به شخصه اذعان دارم که بهترین فعالان اقتصادی کشور متعلق به استان یزد هست و در همین زمینه باید تمام مدیران استان نهایت همکاری را با رئیس سازمان صمت در زمینه تعامل و حل مشکلات فعالان اقتصادی داشته باشند.

شهاب جنابی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت هم با بیان اینکه استان یزد در بخش صنعت و معدن دارای ویژگی هایی مثبتی است و از استان های پیشرو در این زمینه است گفت: یکی از ویژگی های بسیار مثبت استان یزد هم افزایی و همراهی دستگاه ها و مدیران مختلف است که باعث خواهد شد چرخ تولید به خوبی بچرخد.

وی خاطرنشان کرد: سه اصل تدین، تفکر و تعقل که در فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد وجود دارد، موضوعی است که به صورت ویژه در امور مرتبط با این وزارتخانه نیاز است و باید به آن توجه داشته باشیم.

مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارت صمت افزود: ظرفتیی که در واحدهای صنعتی وجود دارد این فرصت را ایجاد می‌کند که در حوزه‌های مختلف مرتبط با توسعه و پیشرفت استان و کشور اقدامات موثری را انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، در این آیین محمدرضا علمدار یزدی جای خود را در سازمان صمت یزد به محمد کاظم صادقیان داد که پیش از این مسئولیت مدیرکلی دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری یزد را در کارنامه خود داشته و فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته اقتصاد پولی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز