خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

تدوین سند یزد نوین در ۱۵ محور و ۱۸۰ پروژه تحولی با مشارکت بخش خصوصی/ خود را موظف به پیگیری مسائل و دغدغه های نخبگان می دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۶۳

استاندار یزد مدیریت تحول را یکی از رسالت‌های جامعه نخبگانی دانست و گفت: یکی از راهبردهای مهم و مورد پیگیری استان نیز تغییر و تحول در روندهای موجود به نفع مردم، یزد و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهران فاطمی در اولین گردهمایی بزرگ نخبگان استان یزد، اساس کار را "تحول آفرینی" دانست و اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم و مورد پیگیری استان نیز تغییر و تحول در روندهای موجود به نفع مردم، یزد و کشور است و این مهم با جدیت در دستورکار استان قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین وظیفه جامعه نخبگانی، مدیریت تحول است، اظهارداشت: یک نخبه زمانی در جایگاه واقعی خود قرار می گیرد که بتواند فرآیند تحول را مدیریت کند.

استاندار یزد لازمه ایجاد تحول را برنامه محوری در حوزه های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا با مشارکت بخش خصوصی و مردمی و  کارشناسان اداری، سیاست ها و راهبردهای استان در محورهای پیشران استان مشخص و در قالب سندی تحت عنوان یزد نوین تجمیع و تدوین شد.

فاطمی با بیان اینکه محور فرهنگی سند یزد نوین نیز در حال تدوین است افزود: تا کنون ۱۵ محور با ۱۸۰ پروژه تحولی در سند یزد نوین تعریف و متولی پیگیری مسائل مربوط به آن ها و زمان بندی آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه تحولی مسیر جدیدی پیش روی توسعه و پیشرفت استان در سال های آینده رقم خواهد زد، افزود: اندیشه، تصمیم و اقدامات امروز ما مهم بوده و اثرات آن برای سالیان مدیدی باقی می ماند لذا تصمیم و مداخله امروز ما می تواند باعث تبدیل یزد به یکی از قطب های علمی، فناوری و فرهنگی در سطح ملی و منطقه ای و بین المللی شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش اولین اقدام خود در زمان انتخاب به عنوان مشاور جوان استاندار در ۱۴ سال پیش را راه اندازی دفتر نخبگان در استان یزد دانست و تصریح کرد: این مرکز اولین مرکز استانی بنیاد ملی نخبگان در کشور بود که مبنای آن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در جمع دانشگاهیان در خصوص لزوم تحول و مدیریت تحول بود.

وی با بیان اینکه نخبگان باید روحیه مطالبه گرایانه نسبت به موضوع تحول داشته باشند، افزود: یکی از انتظارات ما از نخبگان استان بازخوانی و نقد سند یزد نوین با محوریت بنیاد نخبگان و ارائه نظرات و دیدگاه ها به منظور اعمال اصلاحات لازم است.

استاندار یزد با بیان اینکه خود را موظف به پیگیری مسائل مربوط به نخبگان اعم از تسهیلات، خدمات و رفاهیات میدانیم، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جامعه نخبگانی استان تهیه مسکن است که در راستای حل این دغدغه و مطالبه تفاهم نامه ای جهت ساخت هزار واحد مسکن برای اساتید و نخبگان استان منعقد شود.

وی اضافه کرد: سازوکارهای مربوط به بکارگیری و اشتغال نخبگان در ادارات در حال پیگیری است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور به استان در تاریخ ۲۲ دی ماه اشاره کرد و یکی از مهمترین اتفاقات این سفر را آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به استان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز