خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد خبر می دهد؛

بی توجهی مدارس یزد به تعطیلی پنجشنبه ها/حرف و تصمیم استانداری یزد روی زمین ماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۱۳

در حالی که دوشنبه پنجم دی ماه استانداری یزد در اطلاعیه ای خبر از تعطیلی پنجشنبه های یزد و برگزاری آموزش غیرحضوری مدارس داد اما اغلب مدارس در استان یزد به ویژه در شهر جهانی نسبت به این اطلاعیه بی تفاوت بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، استانداری یزد در اطلاعیه ای با عنوان" اطلاعیه اعلام نحوه فعالیت ادارات در فصل زمستان" که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد ابلاغ شد نسبت به تعطیلی دستگاه های دولتی استان و برگزاری کلاس های درس به صورت غیر حضوری خبر داد.

بر این اساس و با استناد به بسته تفصیلی مدیریت بحران تامین پایدار انرژی و مصوبه صورتجلسه کمیته انرژی استان، مقرر شد فعالیت حضوری کارکنان ادارات، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی استان یزد از تاریخ هشتم دی ماه تا اول اسفندماه سال جاری منحصرا در روزهای شنبه تا چهارشنبه صورت گرفته و فعالیت کاری در روزهای «پنجشنبه به صورت دورکاری» انجام شود.

همچنین «دستگاه‌های خدمات‌رسان و شعب منتخب بانک ها» در سراسر استان از این شمول مستثنا بوده و «آموزش در سطح مدارس غیر حضوری» خواهد بود.

این تصمیم که برای صرفه جویی در مصرف گاز و برق اتخاذ شده است اما چندان مورد توجه آموزش و پرورش قرار نگرفته و مدارسی که از ابتدای مهرماه سال جاری در روزهای پنجشنبه فعالیت داشتند با صدور این ابلاغیه همچنان به فعالیت خود ادامه دادند.

تعطیلی مدارس الزام است و با متخلفان برخورد می شود

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش یزد اما با انتقاد از بی توجهی برخی مدارس به این تصمیم و مصوبه الزام آور به خبرنگار ایلنا گفت: مدارس از ۸ دیماه لغایت ۳۰ بهمن ماه در روزهای پنجشنبه ملزم به تعطیلی هستند.

محسن گلستانی فر با بیان اینکه این تصمیم به دلیل کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده و باید تمام ادارات و همچنین آموزش و پرورش نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند و آموزش ها به صورت غیرحضوری ارائه شود .

وی با بیان اینکه مدارسی که در این روز فعالیت داشته نیز باید نسبت به تعطیلی اقدام کنند تصریح کرد: در صورت نادیده گرفتن این بخشنامه مبنی بر تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه حتما با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش یزد بیان داشت: به تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی برای تعطیلی کلاس های حضوری در روزهای پنجشنبه، ابلاغ شده اما متاسفانه برخی مدیران نسبت به این ابلاغیه بی توجه بودند که قطعا با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.

تصمیم کشوری است و همه باید اجرا کنند

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد هم با تاکید بر لزوم تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: اینکه مدارس نسبت به این تصمیم و مصوبه الزام آور بی توجه بودند باید بررسی شود.

علی صالحی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش مشخص شد که این دستگاه اداری، در خصوص لزوم تعطیلی آموزش حضوری به مدارس اطلاع رسانی داشته افزود: از سویی برخی مدارس به این دلیل که دروس مهمی را در روزهای پنجشنبه برای آموزش انتخاب کرده اند نسبت به برگزاری کلاس ها اهتمام داشتند اما این موضوع دلیل قانع کننده ای نیست چون امکان برگزاری کلاس های جبرانی و تغییر در برنامه آموزشی نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش به هیچ عنوان تعطیل نیست و فقط به صورت غیرحضوری انجام می شود تصریح کرد: در بازرسی های که از سطح شهر انجام شده تعدادی از مدارس در روز پنجشنبه فعال بودند که مقرر شده با مدیر دستگاه متخلف در این خصوص برخورد شود.

صالحی با اشاره به اینکه این تصمیم ارتباطی با استان ندارد و مصوبه کشوری است اظهار داشت: این تصمیم با استناد به بند چهار بسته تفصیلی مدیریت بحران تامین پایدار انرژی از طرف دبیرخانه شورای امنیت ملی ابلاغ شده و لازم به اجرا است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز