خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

احداث هتل در مناطق روستایی با فضای فرهنگ و بوم روستا فاصله دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۱۲

استاندار مازندران گفت: احداث هتل در مناطق روستایی با فضای فرهنگ و بوم روستا فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور در شورای برنامه‌ریزی استان که موضوع «احداث هتل» در روستای سفید نمک رامسر مورد بررسی قرار گرفت با اشاره به حوزه گردشگری و اینکه مازندران باید به قطب گردشگری تبدیل شود، گفت: البته مجوز دادن به برخی از پروژه‌های گردشگری نیاز به کارشناسی دقیق است.

وی با بیان اینکه احداث هتل در مناطق روستایی با فضای فرهنگ و بوم روستا فاصله دارد، افزود: هرگونه ساخت و ساز و اجرای پروژه گردشگری باید منطبق با فرهنگ و سنت آن روستا باشد.

استاندار مازندران گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها راهبردی هوشمندانه در جذب گردشگر است بنابراین با افزایش شمار اقامتگاه بوم‌گردی در استان باید برای توسعه گردشگری استان گام برداریم.

حسینی‌پور ادامه داد: فضای بومگردی به نوعی بازسازی فرهنگ روستا و ایجاد المان‌های روستایی است؛ از این‌رو باید تلاش کنیم تا صنعت بوم‌گردی را در روستاها ترویج دهیم.

وی افزایش مدت ماندگاری گردشگر در روستاها را از مزیت‌های بوم‌گردی دانست و افزود: این امر ضمن ارتقای اقتصاد روستایی باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

استاندار مازندران با اعتقاد به اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با ایجاد بوم‌گردی رونق گردشگری را به همراه دارد با احداث پروژه بوم‌گردی در این روستا موافقت کرد.

تکلیف گردشگری مازندران یک‌بار برای همیشه حل شود

در ادامه علی بابایی کارنامی  بر تقویت صنعت گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: سال‌های سال شعار گردشگری سر داده شد اما اقدامات خاصی از جمله تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه این صنعت صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند حضور سرمایه‌گذاران در استان است تحقق این امر را منوط به نگاه سرمایه‌گذار دانست و افزود: در حوزه گردشگری نگاه سرمایه‌گذار به نیازمندی‌های استان در حوزه گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی برای رصد نیازمندی‌های گردشگری توسط سرمایه‌گذاران در استان مازندران شد و ادامه داد: ظرف یکی دو ماه دیگر تکلیف سرمایه‌گذاران مشخص شود.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران به خاطر نگاه کوته فکرانه‌ی برخی کارشناسان از فضای گردشگری خارج شدند.

بابایی کارنامی افزود: البته اینگونه نباشد که سرمایه‌گذار را افزایش داده و از اشتغال خارج شویم، گردشگری باید بر مدار اشتغال باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای تاکید کرد: باید تکلیف استان در حوزه گردشگری را یک‌بار برای همیشه حل کنیم.

وی در پایان گفت: اگر نقص قانونی وجود پارد، اعلام شود تا مجلس نسبت به رفع آن اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز