خبرگزاری کار ایران

ابزارهایی که باید در سئو استفاده کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۵۵

هیچ کسی نمی‌تواند قدرت سئو را انکار کند؛ همه می‌دانند که سئو دارای قدرتی فوق العاده در بحث کسب و کارهای اینترنتی است؛ به طوری‌که اگر به صورت کاملا اصولی انجام شود، قطعا می‌تواند تا شما را به درآمدهای بالایی و حتی شاید سودهای میلیاردی برساند.

ولی مراحل سئو نیز مانند بقیه روش‌های دیجیتال مارکتینگ، نیاز به یکسری ابزارها برای بررسی و تحلیل سایت شما دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین این ابزارها را به شما معرفی کنیم.

سئو (SEO) چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی ابزارهای سئو برویم، بهتر است که ابتدا سئو را برای شما تعریف کنیم؛ سئو یا SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که معنی بهینه سازی موتورهای جستجو را می‎دهد.

سئو درواقع یکسری فعالیت‌هایی است که باید همه آنها را به صورت اصولی در سایت خودتان انجام دهید و اگر همه این مراحل به شکل اصولی انجام شود، قطعا موتورهای جستجو به سایت شما را به عنوان یک سایت مورد اعتماد می‌شناسند. بعد از اینکه مراحل اعتماد سازی به درستی انجام شد، حالا سایت شما در صفحات بالاتر موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

درواقع هدف نهایی سئو نیز همین است که شما بتوانید سایت خودتان را در صفحات بالایی گوگل به مانند صفحه اول قرار دهید. در بالاتر به کلمه "اصولی" دقت کنید! همانطور که گفتیم، سئو از فعالیت مختلفی تشکیل شده و شما در صورتی می‌توانید از سئو به درآمد برسید، که فعالیت‌ها مربوطه را به صورت اصولی انجام دهید.

یعنی مثلا بدانید که بعد از محتوا نویسی، باید چه کاری انجام دهید و یا مثلا قبل از اینکه برای خرید رپورتاژ اقدام کنید، باید که بدانید چه کارهایی را انجام دهید. البته شما می‌توانید فعالیت‌های که برای سئو نیاز است را با سرچ در اینترنت پیدا کنید؛ ولی طریقه اصولی انجام دادن آنها را فقط می‌تواند در دوره‌های آموزش سئو ببینید. چون در دوره‌های سئو، معمولا اساتید سعی می‌کنند تا تجربه‌های خودشان را به هنرجویان منتقل کنند و درواقع همین تجربه‌هاست که می‌تواند شما را در سئو، به درآمد برساند.

ابزارهایی که باید در سئو استفاده کنید

ابزارهایی که هر سئوکاری باید با آنها آشنا باشد

حالا که با سئو آشنا شدیم، حالا بهتر است که هر چه زودتر به سراغ بحث اصلی خودمان، یعنی ابزارهای مهم در سئو برویم. این ابزارهایی که در ادامه قصد معرفی آنها را داریم، می‌توانند اطلاعات و آماری کامل و مهم از سایت و رفتارهای کاربرانتان را به شما ارائه دهند و درواقع شما نیز با بررسی همین اطلاعات و آمارها، می‌توانید خدمات و محصولات بهینه‌تری را به کاربران خودتان ارائه دهید.

این ابزارها به اندازه‌ای مهم هستند که حتی دوره‌های آموزش سئو نیز توسط اساتید مختلف، تدریس می‌شود و حتی بعضی از اساتید نیز کلاس‌های اختصاصی برای بررسی این ابزارها تشکیل می‌دهند.

در ادامه مهم‌ترین این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم:

1. ابزار گوگل آنالیتیکس – Google Analytics

گوگل آنالیتیکس جزو برترین ابزارهای سئو به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید آمارهای دقیق و کلی از سایت و اپلیکیشن خودتان را به دست بیاورید. این ابزار همانطور که از اسمش هم مشخص است، توسط شرکت گوگل عرضه شده که به دلیل ویژگی‌های فوق العاده‌اش، توانسته تا محبوبیت زیادی را از سمت کاربران خودش به دست بیاورد.

البته گوگل آنالیتیکس دارای یک رابط کاربری تقریبا سختی است و برای همین شاید افراد مبتدی در اوایل کار، کمی دچار مشکل شوند؛ برای همین پیشنهاد می‌شود که اگر قصد یادگیری این ابزار مهم را دارید، حتما در دوره‌های آموزش گوگل آنالیتیکس شرکت کنید. البته دوره‌های رایگان این ابزار نیز در اینترنت موجود است که می‌توانید از آنها هم برای یادگیری، استفاده کنید.

حالا به نظر شما چرا باید یک مدیر سایت، از گوگل آنالیتیکس استفاده کند؟ شاید در نگاه اول فکر کنید که این ابزار فقط یک آماری از بازدیدکنندگان سایت را به شما می‌دهد. ولی اهمیت و کارایی گوگل آنالیتیکس بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس، شما می‌توانید بررسی کنید که علاقه کاربران شما به چه سمتی است؛ مثلا فرض کنید که شما در زمینه فروش موبایل فعالیت می‌کنید و اکثر برندها را هم موجود دارید؛ خوب وقتی شما بفهمید که کاربران شما بیشتر از همه به مقالات و محصولات برند شیائومی علاقمند هستند، سعی نمی‌کنید تا بیشتر بر روی این موضوعات مانور دهید؟

حالا چطور می‌خواهید این علاقه کاربران به موضوعات شیائومی را پیدا کنید؟ جواب شما دو کلمه است؛ گوگل آنالیتیکس!

این ابزار به حدی مهم است که گفته شده هر شخصی که وبسایت یا وبلاگ دارد و به فکر رشد کسب و کار خودش است، باید حتما از آن استفاده کنید. دیگر خودتان بعد از این جمله باید اهمیت گوگل آنالیتیکس را فهمیده باشید.

 

2. گوگل سرچ کنسول – Google Search Console

گوگل سرچ کنسول هم یکی دیگر از ابزارهایی است که توسط شرکت گوگل عرضه شده و اهمیت زیادی را در نزد متخصصان سئو دارد؛ به طوریکه متخصصان سئو معتقد هستند که اگر هر کسی سایت خودش را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل نکرده باشد، عملا هیچ کاری را برای سئو سایت خودش، انجام نداده.

سرچ کنسول می‌تواند آمارهای مختلفی را از رفتار کاربرانی که توسط گوگل وارد سایت شما شدند و ربات‌های گوگل را به صورت دسته بندی شده به شما ارائه دهد. به این صوت که مثلا مشخص می‌کند که کاربران با سرچ چه کلمه و با چه دیوایسی وارد سایت شما شدند؛ یا اینکه خطاهایی که توسط ربات‌های گوگل پیدا شده را به شما گوشزد می‌کنند و ...

برای همین پیشنهاد می‌شود که حتما سایت خودتان را به گوگل سرچ کنسول متصل کنید.

3. سیستم مدیریت محتوا وردپرس – Wordpress

همانطور که می‌دانید، وردپرس یک ابزار نیست؛ ولی چرا ما آن را به عنوان یکی از مواردی که هر سئوکار باید بداند معرفی کردیم؟ چون امروزه بیش از 43 درصد از سایت‌های دنیا، با استفاده از وردپرس راه اندازی شده و همین آمار می‌تواند نشان دهد که اولویت مردم برای راه اندازی سایت، از چه سیستم مدیریت محتوایی است.

شما نیز به عنوان سئوکار، باید با آموزش وردپرس آشنا باشد و برای همین پیشنهاد می‌شود که اگر قصد دارید تا در حوزه سئو فعال باشید، حتما در یکی از دوره‌های وردپرس، شرکت کنید.

البته وردپرس هم خودش یک سیستم مدیریت محتوا سئو فرندلی است که یعنی وقتی از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می‌کنید، اولین قدم برای سئو کردن سایت را درست برداشتید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز