خبرگزاری کار ایران

نقش سئو و بهینه سازی در کسب و کارهای اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۹۵

پیشرفت تکنولوژی و اینترنت بستری را فراهم کرده که برای موفقیت در کسب و کار خود، وارد عرصه دنیای مجازی شویم. امروزه رقابت آنچنان شدت گرفته که باید یک استراتژی قوی و اصلی برای بازاریابی داشته باشیم. امروزه بیشتر افراد وقت خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی می‌گذرانند. فعالیت کاربران اینترنتی بسیار گسترده بوده به طوری که روزانه میلیاردها جستجو در گوگل صورت می‌گیرد.

با توجه به همین موضوع، از جمله اقداماتی که تاثیر بسیار چشمگیری بر موفقیت کسب و کار شما دارد، تبلیغات در دنیای اینترنت و داشتن سایت است. با استفاده از یک سایت زیبا و مناسب می‌تواند بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی به معرفی و فروش محصولات خود بپردازید و از این طریق کاربران اینترنتی را به مشتری خود تبدیل کنید.

 

اما تنها داشتن یک سایت برای افزایش فروش و رونق کسب و کار کفایت نمی‌کند. در خود دنیای اینترنت نیز رقابت بسیار شدید بر سر جایگاه اول نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. اما چرا گوگل؟ به این دلیل که گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو در دنیا مانند یاهو، بینگ و ... از تعداد کاربران بسیار زیادی برخوردار هست. به همین منظور کسب و کارها مختلف همواره در تلاش‌اند تا به صفحه اول نتایج گوگل دست پیدا کنند.

برای رسیدن به این جایگاه باید سایت خود را مطابق با خواسته های موتور جستجو بهینه سازی کنید؛ به فرایند بهینه سازی سایت، سئو می‌گویند. سئو یک فرایند طولانی اما بسیار تاثیرگذار بر موفقیت شما است. درواقع می‌توان گفت سئو سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت است که پس از آن می‌توانید به موفقیت و هدف مورد نظرتان برسید.

نقش سئو و بهینه سازی در کسب و کارهای اینترنتی

سئو در کسب و کارها مجازی

برای اینکه درک صحیح‌تری از اهمیت سئو سایت داشته باشید، فرض کنید خودتان یک کاربر اینترنتی هستید و می‌خواهید «آموزشگاه عکاسی» را در گوگل جستجو کنید. هنگامی که نتایج جستجوی «آموزشگاه عکاسی» برای شما نمایش داده می‌شود، به احتمال بسیار زیادی تنها لینک های موجود در صفحه اول را بررسی می‌کنید و خیلی کم پیش می‌آید که به دیگر صفحات نتایج جستجو سر بزنید.

اگر سایت شما با کلمه کلیدی موردنظرتان در صفحاتی بجز صفحه اول گوگل قرار گرفته باشد، شانس بسیار کم و تقریبا نزدیک به صفر وجود دارد که سایت شما توسط کاربر دیده و وارد شود. در نتیجه نمی‌توانید به معرفی و یا فروش محصولات خود بپردازید. هنگامی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشد، یک حس اعتمادی در کاربر از بابت معتبر بودن کسب و کار مجازی شما، ایجاد می‌شود.

 

سئو خود دو نوع می‌باشد که عبارت است از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید. سئو کلاه سیاه مجموعه‌ای از تکنیک هایی است که هدف آنها فریب ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. سئو کلاه سفید نوعی از استراتژی بهینه سازی سایت اشاره دارد که توسط گوگل تعیین شده که بواسطه آن می‌توانید بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کنید.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده شود. گوگل از طریق الگوریتم ها و ربات های خود، سایت هایی که قصد فریب آن را دارند و از تکنیک سئو کلاه سیاه برای کسب جایگاه زودتر استفاده کرده‌اند را شناسایی و جریمه می‌کند.

 

سئو داخلی چیست و چرا باید جدی گرفته شود

فرایند سئو و بهنه سازی سایت به سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود. به تمامی اقداماتی که می‌توان مستقیماً در داخل وب سایت به منظور ارتقاء رتبه خود در نتایج گوگل اعمال نمود، سئو داخلی یا On-Page SEO می‌گویند. از جمله اقداماتی که برای بهبود سئو داخلی صورت میگیرد می‌توان به بهینه سازی محتوا، بهبود برچسب های توضیحات متا و عنوان اشاره کرد.

مدیریت و کنترل این نوع سئو تا حد بسیار زیادی برعهده متخصص سئوکار است. داشتن یک وب‌سایت عالی و حرفه‌ای، مسلما پتانسیل رسیدن به رتبه های برتر خواهد داشت. درواقع سئو داخلی پایه و اساس موفقیت در سئو و کسب جایگاه برتر است. هنگامی که این پایه ضعیف باشد نخواهید توانست به هدف خود دست پیدا کنید. تمرکز بر سئوی داخلی احتمال موفقیت در استراتژی سئوی خارجی را افزایش می‌دهد.

 

همه چیز درباره سئو خارجی

به تمام اقداماتی که در خارج از وب‌سایت به منظور بهینه سازی و بهبود رتبه آن صورت می‌گیرد، سئو خارجی یا off-page seo گفته می‌شود. این فعالیت‌ها شامل لینک‌ها، استراتژی‌های شبکه های اجتماعی، بازاریابی تاثیرگذار و غیره است. در واقع سئو خارجی به سایر موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گوید که کاربران چه احساس و واکنشی در برابر سایت شما دارند.

لینک سازی و بک لینک از مهمترین و حساس ترین فرایندها در سئو سایت است. دلیل این حساسیت آن می‌باشد که اگر کوچکترین اشتباه و خطایی در آن صورت گیرد، گوگل فعالیت شما را به عنوان سئو کلاه سیاه شناسایی کرده و از نتایج خود، سایتتان را حذف می‌کند.

سایت هایی که محتوای با ارزش و قوی‌ای را تولید می‌کنند، رفته رفته در میان کاربران معتبر و مفید شناخته شده و از جایگاه بهتری برخودار می‌شوند. همین موضوع سبب جذب سایت های دیگر به آن می‌شود در نتیجه آنها به منظور تبادل و برقرار ارتباط با سایت ارزشمند مدنظرمان، اقدام به لینک دادن به آن می‌نمایند.

این بک‌لینک ها با ارتقای رتبه وب‌سایت سبب معرفی بیشتر آن در رسانه های اجتماعی شده و کاربران بیشتری را به سمت خود هدایت کند. در واقع هرچه لینک‌های با کیفیت و نظراتی مثبت بیشتری در سایت شما ثبت شود احتمال اینکه گوگل سایت شما را در رتبه‌بندی بالاتری در نتایج جستجو قرار دهد بیشتر است.

نقش سئو و بهینه سازی در کسب و کارهای اینترنتی

نقش رپورتاژ متنی در سئو

از دیگر فاکتورهای بسیار تاثیرگذار و مهم در سئو سایت، رپورتاژ متنی است. در واقع خود متن محتوای سئو شده تاثیر چندانی بر سئو سایت نخواهد داشت. این متن تنها وسیله‌ای به منظور گنجاندن و انتشار لینک ها است. اما نکته بسیار مهمی که در انتشار رپورتاژ خبری وجود دارد، میزان ارزش و اعتبار سایتی که در آن رپورتاژه را در آن قرار می‌دهید است.

 

به طور کلی قدرت بک‌لینک های موجود در متن آگهی و اعتبار سایت مبدا، تاثیر بسیار زیادی بر بهبود وضعیت رتبه وب‌سایت دارند. معمولا سایت های خبری با توجه به رتبه‌بندی و دامین آتوریتی بالایی که دارند، بهترین گزینه برای انتشار ریپورتاژ آگهی محسوب می‌شوند.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز