خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تاکید کرد؛

نصب دستگاه پوز برای همه صاحبان صنوف و مشاغل، الزام قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۴۵۷

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه نصب دستگاه پوز برای همه صاحبان صنوف و مشاغل، الزام قانونی دارد، گفت: از ابتدای دی‌ماه هر واحد صنفی در همه بخش‌های عرضه کننده کالا و خدمات پوز نصب نکرده باشد، مرتکب تخلف شده و مستحق مجازات‌های قانونی است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه بیشترین گزارش ها و انتقادهای شهروندان از عدم استفاده از دستگاه کارتخوان مربوط به صنف پزشکان است، افزود: استفاده نکردن از پوز در همه صنوف و مشاغل دیده می‌شود اما میزان گزارش‌های اعلام شده در خصوص استفاده نکردن از پوز، در صنوف پزشکی بیشتر بوده است  اما نمی توان گفت که بیشترین تخلفات مربوط به این صنف است.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، برعهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده است، اضافه کرد: این مسئولیت موجب برداشت‌های غیرواقعی در خصوص این قانون و اهداف آن شده است به طوریکه برخی تصور می‌کنند چنین اقدامی تنها در راستای مالیات‌ستانی و شفافیت مالیاتی در دستور کار قرار گرفته حال آنکه این موضوع یکی از اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را راهکاری برای شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و کارآمدی روندهای کنترل، نظارت و ساماندهی این فعالیت‌ها دانست و تاکید کرد که مبحث مالیات‌ستانی و عادلانه شدن این روند تنها یکی از اثرات و اهداف اجرای این قانون است.

محمدابراهیمی، موضوع نظارت و کنترل فعالیت‌های اقتصادی و عادلانه شدن فرایند محاسبه و دریافت مالیات‌های قانونی را در همه جوامع یکی از مهمترین اهداف در برنامه‌های اقتصادی منجر به ارتقاء سطح رفاه اجتماعی دانست و گفت: اجرای برنامه‌های مشابه در همه جوامع پیشرفته در دستور کار بوده و در کشوری نظیر کره جنوبی طی سال‌های اخیر منجر به اثرات مثبتی در ابعاد مختلف شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس ، ساماندهی فرآیند صدور فاکتور و الکترونیکی شدن آن را از مهمترین گام‌ها در اجرای این برنامه دانست و گفت: فعالان اقتصادی براساس این قانون در ۶ مرحله موظف به صدور فاکتور الکترونیکی خواهند بود که سه مرحله مختص فعالان حقوقی و سه مرحله مختص فعالان حقیقی است.

همه فعالان اقتصادی  باید در سامانه مؤدیان ثبت‌نام کنند

وی با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی، اعم از حقیقی و حقوقی، به جز مواردی که قانون آنها را استثنا کرده است، باید در سامانه مؤدیان ثبت‌نام کنند، گفت: امروزه یکی از مشکلات متفاوت بودن قیمت عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه است به طوریکه امکان دارد که یک نوع کالا یا خدمت در یک شهر با قیمت‌های مختلفی به متقاضی و مشتری عرضه شود، حال آنکه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، به دلیل مشخص بودن قیمت‌ها و درصد سود قانونی، قیمت متناسب با نوع و مشخصات کالا و خدمات، تعیین و کار نظارت و پایش تسهیل می‌شود.

محمدابراهیمی افزود: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای اولین گروه از فعالان اقتصادی حقیقی مشمول نظام مالیات ارزش افزوده، اول تیرماه سال ۱۴۰۲ و برای گروه‌های دیگر نیز تاریخ‌های اول مهرماه و اول دیماه ۱۴۰۲، مشخص شده است؛ براین اساس تا ابتدای دیماه سال آینده، همه فعالان اقتصادی اعم از حقوقی و حقیقی، باید در سامانه مؤدیان، کارپوشه اختصاصی داشته باشند و همه فاکتورهای خرید و فروش را در آن ثبت کنند.

۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در این استان محقق شد

مدیرکل امور مالیاتی فارس  به پرداخت ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور عشایر این استان نیز اشاره کرد . 

وی روند استقبال مؤدیان در فارس  را مطلوب دانست و عنوان کرد: طی ۹ ماه گذشته بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان، یعنی ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در این استان محقق شده است. 

محمدابراهیمی یادآور شد: در استان فارس و براساس اطلاعات آماری مربوط به سال ۱۳۹۹، میزان مالیات بالغ بر ۶۰ درصد از پرونده‌ها، کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، بنابراین اگر اهتمام بیشتری روی ۴۰ درصد از پرونده‌های مالیاتی گذاشته شود، قطعا پیش‌بینی‌ها و اهداف مالیاتی تعیین شده، محقق خواهد شد.

وی میزان تحقق درآمد از محل سایر منابع در فارس طی این مدت را ۱۰۳ درصد اعلام و اضافه کرد که این امر ناشی از همراهی مناسب مؤدیان در بخش‌های مختلف و اشراف فعالان اقتصادی به مزایای مشارکت در فراخوان‌های ارائه اظهارنامه مالیاتی دانست و گفت: در موضوع تبصره ۱۰۰ بالغ بر ۲۲۴ هزار فقره اظهارنامه ثبت شده که حدود ۱۰۰ هزار فقره اظهارنامه مشمول مالیات نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز