خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز:

مسیر دوم بی آر تی تبریز سال آینده با طول ۱۸ کیلومتر احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۲۹۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از ایجاد و احداث مسیر دوم تندرو اتوبوس در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: دیدگاه حمل‌ونقلی شهر رسیدن به هدف حمل‌ونقل ترکیبی است که در این راستا سال آینده دو پارک سوار ترکیبی در کنار ایستگاه‌های مترو احداث می‌شود.

وی درخصوص جزئیات مسیر دوم تندرو تبریز افزود: احداث این مسیر جزو پروژه‌های ترویج ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز است چرا که  توسعه حمل‌ونقل عمومی در کنار فرهنگ سازی برای کاهش تردد خودروهای تک سرنشین می‌تواند گامی موثر در کاهش ترافیک شهر باشد.

وحیدکیا ادامه داد: مسیر دوم تندرو تبریز در حال مطالعات فنی و تهیه نقشه اجرایی است، این مسیر بی آر تی به طول ۱۸ کیلومتر از میدان آذربایجان شروع شده از خیابان هفت‌تیر تا یوسف‌آباد گذر کرده و به میدان فهمیده منتهی شده و عملیات اجرایی احداث این مسیر سال آینده اجرایی می‌شود.

رفع معایب روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس مسیر تندرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز همچنین تاکید کرد: معایب روشنایی سایه‌بان ایستگاه اتوبوس اشکان مسیر تندرو رفع و روشنایی این ایستگاه تامین شد.

وحیدکیا، افزود: در راستای افزایش ایمنی تردد مسافران و اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های مسیر تندرو هنگام تاریکی هوا و تامین روشنایی مورد نیاز و نیز زیبایی بصری در هنگام شب، عملیات رفع معایب و تعویض لامپ‌های معیوب سایه بان‌های این مسیر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ادامه این پروژه ایرادهای اساسی برق و روشنایی ایستگاه اشکان رفع شد، خاطرنشان کرد: همچنین پیش از این معایب روشنایی ایستگاه تربیت بررسی، رفع و روشنایی این ایستگاه تامین شده بود.  

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، این عملیات با فازبندی و  به صورت مستمر در سایر ایستگاه‌های پرمسافر مسیر تندرو نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز