خبرگزاری کار ایران

در آستانه شب یلدا؛

قیمت شیرینی در ارومیه افزایش پیدا نمی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۴۲۵

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشان ارومیه گفت: از آنجا که قیمت مواد اولیه (روغن، شکر و آرد) افزایش نیافته قیمت شیرینی آستانه شب یلدا افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش ایلنا، هر ساله با نزدیک شدن به شب یلدا، تقاضا برای خرید شیرینی افزایش پیدا کرده و با توجه به شرایط حاکم، احتمال رشد قیمتی در این ایام وجود دارد. بر همین اساس نیز بررسی قیمت این گروه کالایی نشان می‌دهد که قیمت شیرینی نسبت به قبل در ارومیه تغییر خاصی نداشته است.

امیر علی نوجوان  رئیس اتحادیه قنادان و  شیرینی فروشان ارومیه ،از عدم افزایش قیمت شیرینی در ارومیه خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده قیمت شیرینی است.

وی افزود: از آنجا که قیمت مواد اولیه (روغن، شکر و آرد) افزایش نیافته افزایش قیمت شیرینی در شب یلدا نخواهیم داشت.

نوجوان افزود: هرگونه افزایش قیمت شیرینی در ارومیه تخلف بوده و با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت‌

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا از بازار  حکایت از آن دارد که قیمت‌ها اگرچه در مناطق مختلف بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان تفاوت  دارند، اما به گفته قنادان با توجه به عدم تغییر قیمت مواد اولیه، احتمال افزایش قیمت در شب یلدا بعید است.

بر همین اساس متوسط قیمت هر یک کیلوگرم شیرینی زبان ۱۰۵ تا ۱۲۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان، مربایی ۱۱۵ هزار تومان، موسوی ۹۰ هزار تومان و شیرینی تر و خامه ای ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان،  است.

باید اشاره شود که قیمت‌ها در مناطق مختلف شهری متفاوت بوده و هر کیلو شیرینی با اختلاف ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی در مناطق مختلف شهری ارومیه بفروش می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز