خبرگزاری کار ایران

​افزایش ۷ برابری خدمات بیمه سلامت به افراد دارای معلولیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۵۹۹

​مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام بیش از ۷ برابر شدن حوزه خدمت رسانی این سازمان به افراد دارای معلولیت گفت: بیمه سلامت در خدمات دهی به افراد دارای معلولیت سرآمد است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی، در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان، عنوان داشت: بیمه سلامت ایران جدی تر از همیشه در کنار سازمان بهزیستی در حال فعالیت است تا بتواند خدمات مطلوبی را به طیف گسترده افراد دارای معلولیت ارائه کند، این افراد با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که درک شرایط این قشر و برنامه ریزی برای برطرف کرد آن از وظایف نهادهای حمایتی و بیمه‌ای است.

تمامی ارکان و تصمیم گیران در سازمان بیمه سلامت ایران به دنبال ارتقا سطح خدمات به افراد دارای معلولیت در حوزه توانبخشی هستند، به طوری که یکی از موضوعاتی که به صورت جدی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری می‌شود، بحث پوشش بیمه‌ای خدمات پیشگیری، مداخلات درمانی افراد دارای معلولیت است و تلاش می‌کنیم در این فرآیند خدمات مناسبی به افراد دارای معلولیت در سطح کشور ارائه شود.

در حال حاضر تعاملات میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی در سطح قابل قبولی است، به طوری که ارائه ۸ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمت به افراد دارای معلولیت افزایش پیدا کرده و امیدواریم این خدمات را بتوان در آینده در سطح گسترده‌تری ارائه داد، البته علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

سازمان بیمه سلامت ایران در تفاهم نامه جدید با سازمان بهزیستی ارائه ۵۹ کد خدمتی به معلولان را در حیطه خدمت رسانی خود قرار داده که می‌توان به ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی اشاره کرد؛ ضمن اینکه علاوه بر این خدمات، ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود.

اینجانب ضمن تبریک این روز به جامعه توانمند افراد دارای معلولیت کشور، برای این قشر سلامتی و سعادت آرزومندم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ارتقا کیفیت خدمات به معلولان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز