خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کشت گیاه آناناس برای نخستین بار در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۹۶

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: گیاه آناناس برای نخستین بار در کشور در یک هکتار از گلخانه‌های این استان کشت شد. در این راستا 3600 مترمربع از گلخانه‌های شهرستان اراک، 3000 مترمربع در شهرستان خمین و 2000 مترمربع در شهرستان محلات به کشت آناناس اختصاص یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اسدی افزود: بر اساس بررسی‌های علمی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان محلات ارقام گیاه آناناس از کشورهای فیلیپین و سریلانکا به استان وارد شده و مورد بررسی قرار گرفته است. در این رابطه رقم MD2 به دلیل سازگاری با اقلیم کشور و استان به عنوان رقم مناسب معرفی و کشت این گیاه در گلخانه‌های استان انجام شد.

وی ادامه داد: دانش فنی و پروتکل کشت گیاه آناناس در استان مرکزی و شهرستان محلات بومی سازی شده است. همچنین اکنون گیاه آناناس کشت شده در زمین‌های گلخانه‌ای شهرستان خمین استان مرکزی به مرحله باردهی محصول و در شهرستان اراک به مرحله گل دهی رسیده‌ است. همچنین نهال این گیاه به استان‌های تهران و گلستان ارسال می‌شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: کشت گیاه آناناس در گلخانه‌های استان مرکزی به صورت کشت گلدان انجام می شود. این گیاه از جمله گیاهان کم آب‌بر، با طول دوره کشت 18 ماهه و توجیه اقتصادی مناسب است.

اسدی تصریح کرد: کشت گیاه آناناس در اراضی گلخانه‌ای استان در راستای توسعه کشت محصولاتی که امکان کشت آنها در زمین‌های باز وجود ندارد و تنوع بخشی به محصولات گلخانه‌ای استان انجام شده‌ است.

وی بیان داشت: امید است با توسعه کشت گیاه آناناس در استان مرکزی و کشور و همچنین با برنامه ریزی های زمینه خودکفایی و بی نیازی کشور از واردات این محصول به کشور فراهم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز