خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در نشست خبری مطرح کرد؛

کارخانه های آزمایش و آی تی آی به مزایده می روند/وضعیت دارو هنوز عادی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۸۹۲

استاندار فارس پیرامون آخرین وضعیت کارخانه آزمایش و آی‌تی‌آی گفت: حکم مزایده کارخانه آی تی آی داده شده و قیمت گذاری هم انجام شده و هفته آینده به مزایده خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شرط ما این است که برای تولید از این کارخانه استفاده شود و در این باره هم صلاحیت سنجی خواهیم کرد و  البته قسمتی از املاک این کارخانه به فروش رفته و قسمتی از مطالبات کارگران هم پرداخته شده است. 

وی همچنین به آخرین وضعیت کارخانه آزمایش هم اشاره کرد و گفت: دادگستری فارس اعلام کرده اکه این موضوع در اختیارات استان است و یک سرمایه گذاری هم اعلام آمادگی کرده که در مزایده این کارخانه برای تولید کولرهای کم مصرف، آبگرمکن‌های جدید، صنایع دستی و اتومبیل برقی شرکت می‌کند.

وی ادامه داد:  کارخانه روغن نباتی نیز از صاحبان کارخانه فعلی نا امید شدیم و خلع ید زمین کارخانه جدید در شهرک صنعتی انجام شده و به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد.

ایمانیه افزود:  مقرر شده به سرعت حقوق کارگران پرداخت و دو خط تولید هم فعال شود و برای کارخانه قند ممسنی به نظر می‌رسد که مجددا باید مزایده انجام شود. 

شورای تامین استان در اتفاقات اخیر نمره بالایی را گرفت 

استاندار فارس در بخش دوم صحبت هایش و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر رضایت از عملکرد مدیران استان،  گفت: از برخی عملکردها رضایت کامل ندارم خواستار اظهارنظر از سوی رسانه‌ها و طرح نقدهای منصفانه برای بهبود عملکردها هستم.

ایمانیه در رابطه با موضوع گرانی کاغذ مطرح شده از سوی مدیران رسانه های مکتوب استانی ضمن تاکید براینکه این مبحث از حوزه اختیاراتش خارج است، بیان کرد:  اما همواره آن را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح و دنبال کرده ام ک نسبت به پیگیری بحث بیمه کارگران، قول مساعد می دهم.

وی با بیان اینکه شورای تامین استان فارس در حوادث و ناآرامی های اخیر، نمره بالایی گرفت، تصریح کرد: رفتار فرمانده و پرسنل انتظامی و بسیج با اغتشاشگران را صبورانه و با اغماض و بردباری همراه بود.

ایمانیه افزود:  در میانه چنین وقایعی امکان وقوع رفتارها و برخوردهای اشتباهی نیز وجود دارد، چنانچه مسئولان ارشد کشور در خصوص جبران خساراتی که به ناحق ایجاد شده است تاکید داشته اند.

ورود جدی برای مقابله با خشکسالی

استاندار فارس در خصوص اقدامات اجرایی شده برای مقابله با خشکسالی در فارس نیز گفت: به طور جدی در این باره ورود کرده‌ایم و مسائلی همچون؛ آبیاری قطره‌ای، انتقال آب از خلیج فارس و سد پارسیان، بستن چاههای غیرمجاز و ... در دستور کار قرار گرفته است. 

ایمانیه در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به فارس عنوان کرد: خط شماره ٥ کشوری این مهم در حال انجام است و همچنین در حال پیگیری اختصاص سهمیه از خط شش طرح انتقال آب برای غرب و خط سوم این طرح به نقاط مرکزی استان هستیم. 

وی همچنین پیرامون پروژه آزادراه شیراز به اصفهان با اشاره به اینکه جلسات مستمر در حال برگزاری است، عنوان کرد:  مقرر شده که تا پایان امسال شش قطعه آن زیر بار ترافیک برود. 

ایمانیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد راه و شهرسازی فارس در طرح جهش ملی مسکن گفت: با حضور رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی گره یکسری موانع به ویژه در خصوص زمین‌های صدرا، میدان تیر، اکبراباد، کمیل آباد و ...باز شد. 

به گفته وی جلسات هفتگی ویژه شهرستان‌ها در هر هفته به تفکیک شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود و رتبه فارس اکنون در این طرح به ٢١ ارتقا یافته است.

استاندار فارس به مسئله کمربندی شیراز هم اشاره و با بیان اینکه موانع مورد اختلاف برداشته شده، خاطرنشان کرد:  مقرر شده تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، راه و شهرسازی و راهداری در این خصوص تدوین شود.

ایمانیه به موضوع قاچاق سوخت در فارس هم اشاره و بیان کرد: امید است با همکاری نیروی انتظامی و راهداری بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم و استان‌های هرمزگان و بوشهر هم در این باره می‌توانند به ما کمک کنند.

کارخانه های آزمایش و آی تی آی به مزایده می روند/وضعیت دارو هنوز عادی نشده است

عملکردها در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر رضایت بخش نیست

استاندار فارس  درباره جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر بیان کرد: از عملکردها در این خصوص در شیراز راضی نیستیم و توقع مان بیشتر است.

ایمانیه گفت:  قول داده بودیم که این کار را انجام دهیم اما ظرفیت اردوگاه شماره ٢ کامل نشده است و ارودگاه شماره ٣ هم در مرودشت مقرر شده بود تا آخر آذرماه جاری از آن استفاده کنیم و تلاش بر این کار هم داریم.

ایمانیه به دانشگاه فرهنگیان شیراز و چالش‌های آن نظیر آلوده بودن آب آشامیدنی به دلیل همجواری دانشگاه با پالایشگاه شیراز، مسیر دسترسی، سلف غذاخوری و... هم اشاره و  بیان کرد: طی بازدیدی که اخیرا با معاون وزارت دفاع از این دانشگاه داشتیم این مباحث بررسی و مقرر شد که طی برنامه کوتاه و بلندمدت تا ٥ سال حل شوند.

وی گفت: ساخت دانشگاه فرهنگیان در بولوار حسینی‌الهاشمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.همچنین بنده به عنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه، پیگیری این مهم را به مدیرکل آموزش پرورش تفویض کردم. 

وضعیت دارو هنوز عادی نشده است

استاندار فارس همچنین در پاسخ به وضعیت دارو و خلل در توریع و عدم ساماندهی آن که منجر به برکناری رئیس سازمان غذا و دارو شد ، بیان کرد: وضعیت بهتر از ماه گذشته اما هنوز عادی نشده است.

ایمانیه همچنین در رابطه با میزان سرمایه گذاری خارجی در فارس عنوان کرد: یکی از ضربه‌هایی که دشمنان همواره به ما زده‌اند، این بوده که هر زمان مباحثی مانند توریسم، سرمایه گذاری و امثالهم در کشور اوج گرفته بحثی راه‌انداختند تا کار دچار تاخیر شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص ارتقای امنیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)  پس از حادثه تروریستی تصریح کرد: سپاه و بسیج در حال مراقبت از حرم احمد بن موسی(ع) و  سید علاءالدین حسین(ع) هستند، اعتبارات مالی برای این کار وسیع نیاز است که در حال تبادل نظر برای اعمال ساختارهای واقعی و همیشگی هستیم.

بازسازی ۳۶۰ هکتار اطراف حرم احمدبن موسی

استاندار فارس خواستار کمک رسانه‌ها برای جذب سرمایه گذار در پروژه شهر سلامت شد و گفت: این پروژه، بهترین فضای سرمایه گذاری برای مردم این کشور است.

ایمانیه همچنین به موضوع بازسازی ٣٦٠ هکتار اطراف حرم احمد بن موسی(ع) اشاره و در این باره بیان کرد: ساکنین می‌تواند از صندوق توسعه حرم‌های مطهر با سود ٩ درصد ٦٠٠ میلیون تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند. 

وی افزود: چنانچه بعضی از ساکنین در شمار مددجویان کمیته امداد باشند، صندوق مذکور ٥ درصد از تسهیلات دریافتی را پرداخت خواهد کرد.

به گفته ایمانیه البته وضعیت این٣٦٠ هکتار بافت اطراف حرم مطهر از نظر امنیت، بهداشت و درمان، ورزشی، معابر و آسفالت، ارائه تسهیلات، مساجد و ...باید به وضعیت متوسط کلانشهر شیراز برسد. 

عملکرد بانک های خصوصی رضایت بخش نیست

استاندار فارس  در خصوص مهاجرت نخبگان و پرستاران گفت: اگرچه مهاجرت نخبگان زیاد نیست اما همین میزان هم جای نگرانی دارد و به سهم خود یکسری کارها در فارس انجام داده و می‌دهیم اما نیاز به یک عزم ملی دارد.

ایمانیه با بیان اینکه از عملکرد بانک‌های خصوصی فارس راضی نیستیم، عنوان کرد: نیاز به مصوبه مجلس در این باره در قالب قانون داریم تا در بودجه ١٤٠٢ بانک‌های کشور را وادار کند و ٨٠ درصد از منابع هر استان را به خود همان استان اختصاص دهند. 

وی راجع به ساماندهی و تکمیل دو ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس نیز گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به میزانی نیست که مشکل این دو ورزشگاه را حل کند به همین دلیل مقرر شده که شهرداری به سرعت این پروژه‌ها را فعال و تجهیز و تکمیل کند. 

استاندار فارس همچنین در رابطه با مسئولینی که قصد شرکت در انتخابات دارند، عنوان کرد: در نامه‌ای خطاب به مدیران کل، معاونین و فرمانداران استان، از آنها خواسته‌ام که اگر قصد شرکت در انتخابات سال آینده دارند، تا یکم دی ماه مهلت دارند به بنده اطلاع دهند و با استعفای آنها پس از این تاریخ موافقت نخواهم کرد.

مقابله ما در جنگ رسانه‌ای هرگز مقابله به مثل نخواهد بود 

استاندار فارس گفت: مقابله ما در جنگ رسانه‌ای هرگز مقابله به مثل نخواهد بود و جنایت‌هایی در این قرن و در اطراف ما انجام شد که در تاریخ بشری حادث نشده بود. 

 ایمانیه با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط جنگی به سر می‌برد؛ جنگی که نه نظامی است و نه اقتصادی بلکه رسانه‌ای است، بیان کرد: شرایط فعلی کشور به جنگ احزاب شباهت پیدا کرده است و یکی از مصادیق شکوه و عظمت این جنگ را رفتار امیرمومنان(ع) بود که در اوج مشکلات یک مسلمان، هرگز اخلاقیات را رها نکرد و البته اساس مسلمانی هم همین است.

وی گفت: امروز هم باید اغتشاش و اعتراض جوانان را از همدیگر تمیز داد.

استاندار فارس با بیان اینکه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی طی مدت اخیر در استان خویشتن داری کردند  و اخلاقیات را رها نکردند، عنوان کرد: متاسفانه در این ایام، ٥ نفر در استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ایمانیه با بیان اینکه  رسانه‌های فارس با حفظ متانت و اعتقادات، به آرامش جامعه کمک کردند تا صف اغتشاشگران نسبت به معترضین جدا شود، ابراز کرد: در راستای امید و امیدآفرینی در جامعه به ویژه استان فارس، آمادگی داریم اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز