خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آخرین وضعیت کارخانه آی تی آی شیراز گزارش می‌دهد؛

بدهی 350 میلیارد تومانی آی تی آی به بازنشستگان/ 1300 نفر بازنشسته چشم به راه مطالبات 16 ساله

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۰۵

کارخانه های فعال و بزرگ استان فارس و شیراز که روزگاری رونق را به اقتصاد و خانوار‌ها می بخشیدند سال ها بعد از واگذاری یکی پس از تعطیلی در حال به مزایده رفتن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز کارگران و بازنشستگان کارخانه آی تی آی 16 سال است که چشم به راه دریافت حق و حقوق هستند که متاسفانه این اقدام هنوز ره به جایی نبرده است و این در حالی است که حدود 112 نفر از کارگران آی تی آی بعد از بازنشستگی بدون دریافت هیچ حق و حقوقی چشم از دنیا بستند و رفتند.

آی تی آی به مزایده می رود

آن طور که شمشیری رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز می گوید: در آخرین جلسه که با دادستان داشتیم مقرر شد که کارخانه آی تی آی به مزایده گذاشته شود و به رغم اینکه سهامداران تمایل به مزایده گذاشتن آی تی آی ندارند اما مسئولان استان تمام تلاششان را برای در نظر گرفتن اولویت مطالبات بازنشستگان به کار گرفتند که بهترین راه دریافت مطالبات چندین ساله بازنشستگان راهی جز مزایده نیست.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حدود 16 سال از مطالبات بازنشستگان می گذرد، می افزاید: در حال حاضر جهت دریافت مطالبه چندین ساله چاره ای جز مزایده رفتن کارخانه آی تی آی نیست.

بدهی 350 میلیارد تومانی آی تی آی به بازنشستگان

وی با بیان اینکه دفتر مجموعه واقع در خیابان اردیبهشت به فروش گذاشته شده است، می افزاید: مقرر شده که با پولی که از مزایده آی تی آی به دست می آید بدهی بانک ها، سازمان تامین اجتماعی و کارگران و بازنشستگان پرداخت شود و در مرحله بعد و اگر پولی اضافه  ماند به سهامداران برسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه میزان مطالبات بانک ها و تامین اجتماعی از مجموعه آی تی آی مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان است، بیان می کند: این در حالیست که رقمی بالغ بر حدود 350 میلیارد تومان مجموعه آی تی آی به بازنشستگان بدهکار است.

1300 نفر چشم به راه مطالبات هستند

شمشیری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه شش ماه از مزایده قبلی گذشته است دوباره میزان ارزش آن ارزیابی می شود، بیان می کند: متاسفانه حدود 112 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت هیچ مطالبه از چشم از جهان فروبسته اند و این در حالی است که حدود 1300 نفر همچنان چشم  به راه دریافت مطالبه هستند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه تاکنون برای دریافت مطالبات خیلی دروغ شنیده ایم، ادامه می دهد: در حال حاضر چاره ای جز امیدوار بودن نداریم و همچنان منتظر روزهای خوب هستیم.

ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع تر آی تی آی

قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه متاسفانه سرمایه گذار فعلی آی تی آی هیچ گامی برای احیا این مجموعه بر نداشته است، می گوید: در این شرایط نیاز است تا مجموعه آی تی آِی از سرمایه گذار فعلی گرفته و به فردی واگذار شود تا بتواند برنامه های مناسبی جهت رونق این مجموعه ارائه دهد.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه فعالیت سرمایه گذار فعلی مجموعه آی تی آی به هیچ وجه قابل دفاع نیست، می افزاید: معتقدم که فعالیت های فعلی آی تی آی و کارخانه آزمایش نسبت به ظرفیت هایی که دارند به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه در این شرایط نیاز است تا مجموعه های مانند آی تی آی، آزمایش و روغن نباتی هرچه سریعتر تعیین و تکلیف شوند، بیان می کند: قطعا در این شرایط نیاز است تا این مجموعه ها به افراد واجدالشرایط واگذار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز