خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اقتصاد و امور دارایى فارس خبرداد؛

اتاق تهاتر سرمایه گذارى در فارس راه اندازى مى شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۰۵

مدیرکل اقتصاد و امور دارایى فارس گفت: در راستاى سرمایه گذارى خارجى و براى رفع مشکل تامین ورود و خروج ارز از کشور، به زودى اتاق تهاتر سرمایه گذارى در استان فارس راه اندازى مى شود.

به گزارش ایلنا، بابک دایى یکى از چالش هاى دیرینه اقتصاد کشور را بوروکراسى ادارى دانست و عنوان کرد: راه اندازى درگاه ملى مجوزها کمک زیادى براى رفع این چالش کرده است و حتى سبب شد که در زمستان 1400 استان فارس در بهبود فضاى کسب و کار به رتبه دوم کشور برسد.

وى با اشاره به شناسایى هزار و 300 مجوز در کل کشور و الکترونیکى شدن اخذ این مجوزها، عنوان کرد: این مجوزها در درگاه ملى به صورت ثبت محور بوده است و تایید محور بدون نیاز به مراجعه حضورى خدمات ارائه مى کند.

حذف چک کاغذى از سیستم خزانه دارى استان

دایى همچنین از حذف چک هاى کاغذى از سیستم خزانه دارى استان خبرداد و افزود: سیستم هاى مالى و پرداخت هاى استان کاملا الکترونیکى شده است و حساب هاى دولتى دستگاه هاى اجرایى فارس از 7هزار و 200 حساب به هزار و 113 حساب کاهش داده شد.

وى با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال 87 میلیارد تومان حقوق به 9 هزار و 369 کارمند دولت در استان فارس پرداخت شده است، ابراز کرد: این حقوق مربوط به 24 دستگاهى است که اعتبارات استانى دریافت مى کنند و آموزش و پرورش و چند دستگاه دیگر براى پرداخت حقوق و مزایا اعتبارات ملى دریافت مى کنند. وى با اشاره به فعال سازى پنجره واحد سرمایه گذارى در استان فارس گفت: با فعالیت این پنجره، کمک زیادى به حل مشکل سرمایه گذارى خواهد شد.

پرداخت 300 میلیارد تومان از اعتبار 3 هزارو 842 میلیارد تومانى بند الف تبصره 18

مدیرکل اقتصاد و امور دارایى فارس با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 67 میلیارد تومان اعتبار بند الف تبصره 18 به استان فارس اختصاص یافت که براى جذب حداکثرى بیش از 3 برابر این اعتبار طرح مصوب و به بانک ها ارسال شد،گفت: تاکنون نزدیک به 300 میلیارد تومان به 91 طرح پرداخت شده است که این میزان تنها 30 درصد اعتبارات استان در این بخش است.

دایى افزود: در حالى یکهزار و 159 طرح در سطح استان فارس به ارزش 3 هزار و 842 میلیارد تومان تصویب کردیم که تاکنون بانک ها نزدیک به 300 میلیارد تومان به 91 طرح پرداخت داشتند که 30 درصد کل اعتبار منابع است به گفته وى با تزریق 130 هزار میلیارد تومان منابع ملى به استان به رشد 8 درصدى مى رسیم و اهرمى وجود دارد که متقاضى آورده خود را داشته باشد و اشتغال زایى داشته باشد.

31 تیرماه آخرین فرصت دستگاه هاى اجرایى براى جذب اسناد خزانه فارس

 مدیرکل اقتصاد و امور دارایى فارس با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذارى خارجى 3 میلیارد و 400 میلیون دلار از سال 81 در فارس جذب سرمایه گذارى خارجى داشتیم بیان کرد: 2 میلیارد و 300 میلیون دلار معادل 70 درصد در طول 5 سال گذشته و شامل 60 طرح سرمایه گذارى بوده است که 17 طرح افتتاحى از طرح هاى سرمایه گذارى خارجى داشته ایم.

دایى با بیان اینکه در سال 1400 اعتبار مصوب استان فارس براى اسناد خزانه اسلامى هزار و 876 میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار و 96 میلیارد تومان معادل 60 درصد این اعتبار جذب شده است، عنوان کرد: دستگاه هاى اجرایى تا 31 تیرماه براى جذب  این اعتبار فرصت دارند. وى گفت: GDP فارس 4/3 هزار میلیارد تومان است و استان در این زمینه رتبه 6 کشور را دارد.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایى فارس با بیان اینکه نرخ بیکارى فارس در زمستان 1400 معادل 4/8 درصد و نرخ تورم نیز 39 درصد بوده است، ابراز کرد: همچنین  نرخ نفوذ بیمه در استان فارس3/2 درصد است درحالى که این ضریب در کشور 5/2 درصد است. دایى گفت: در بحث کمک به مودیان مالیاتى و فعالین اقتصادى نیز 6 میلیارد تومان تخفیف مالیاتى به نفع فعالین اقتصادى صادر شده است.

وى با اشاره به اینکه با همکارى سازمان ثبت اسناد از 10 هزار سند دولتى قدیمى، 5 هزار فقره تک رنگ بنفش شده است، عنوان کرد: در بحث تعداد خودروهاى دولتى نیز از 6 هزار خودرو تنها 4 هزار و 751 خودرو در اختیار دستگاه هاى دولتى قرار گرفته و مابقى به دلیل فرسودگى از رده خارج شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز