خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۶۷۰

وزیر کشور از تشکیل کارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور در سه موضوع بحث و گفتگو صورت گرفت، اولین موضوع درباره مباحث مطرح شده در کارگروه مبارزه با اعتیاد بود و در این زمینه چند مسئله در دستور کار قرار گرفته است. اولین مورد موضوع معتادان متجاهر بود. بنا بود و بنا داریم این افراد از سطح شهرها جمع‌آوری شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه کارهای خوبی در سطح تهران و سایر شهرها صورت گرفته است و مقرر شد این کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین درباره معتادانی که داوطلبانه برای ترک و درمان اقدام می کنند و به ماده ۱۵ مشهور است و رسیدگی هایی که باید در خصوص آنها صورت بگیرد بحث و گفتگو شد.

احمدی تصریح کرد: در جلسه امروز درباره ماده ۴۲ درخصوص آن دسته از زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان هستند، پیش بینی شده این افراد در اردوگاههای خاصی نگهداری شوند و در این مورد نیز بحث و گفتگو شد. به نظر می رسد قوه قضائیه به لحاظ منابع مالی باید در این زمینه کمک شود تا بتوانند این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: درباره اصلاح آیین نامه ای که درباره نوع درمان معتادان باید انجام شود بحث و گفتگو شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مباحث مرتبط با زنان سرپرست خانوار گفت: دستگاه‌هایی نسبت به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارگروهی برای این کار تشکیل شده و گزارش کارگروه ارائه شد و برنامه ها و الگوهای خوبی طراحی شده تا انشالله بتوانند با استفاده از این موارد زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهند و توانمندسازی صورت بگیرد البته به یکباره نمی توان‌ همه این زنان را تحت پوشش قرار داد و به اقتضای منابعی که در اختیار داریم این کار انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وظایف نیروی انتظامی و شهرداری تهران در موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: قانون مشخص نکرده که این امر به عهده چه دستگاهی است. بر همین اساس در جایی شهرداری و در مواردی نیروی انتظامی به این امر کمک می‌کند. لذا بر اساس قراردادها و بنا به شرایط یکی از ارگان‌ها مسئولیت را قبول می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز