خبرگزاری کار ایران

یزدانی اعلام کرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و وزارت جهاد در خصوص پارک‌های جنگلی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۰۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و وزارت جهاد در خصوص پارک‌های جنگلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ای با وزارت جهاد کشاورزی ادر زمینه پارک‌های جنگلی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در پارک‌های جنگلی داخل محدوده حریم شهر تهران اتفاقات خوبی خواهد افتاد و در این باره نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و این موضوع مورد درخواست سایر کلان‌شهرها نیز بوده است.

یزدانی به موضوع آب و کمبودهای آن اشاره کرد و گفت: دو جلسه با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شده و به تفاهم‌نامه‌های خوبی در بحث آب و فاضلاب دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از پارک پردیسان و وظایف شهرداری تهران در بحث خدمات‌رسانی به این پارک توضیح داد: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود شهرداری اعلام کرده که حاضر است در پردیسان خدمات ارائه کند و در این میان از بحث ساماندهی آسفالت، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی پارک پردیسان انجام شده و در بحث پوشش‌های گیاهی موضوع کاملاً به کارشناسان این امر واگذار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بوستان یاس از جمله اماکنی است که برای آبیاری در آن از مخزن استفاده می‌شود تصریح کرد: آبیاری پارک‌ها از طریق چاه‌ها و قنات‌ها تأمین می‌شود و در بوستان یاس ۶۵ مخزن برای تأمین آب بوستان تعبیه شده است.

 تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین

یزدانی با بیان اینکه سال گذشته بودجه ۸ میلیارد تومانی برای بحث مراسم اربعین در نظر گرفته شد تصریح کرد: امسال هم با تمامی مسئولان مربوطه از جمله وزارت کشور، ستاد عتبات عالیات، سفیر ایران در عراق و سرکنسولگری نیز جلساتی گذاشته شده و کل هزینه تأمین خوراک و اسکان توسط آنها انجام می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین امسال بودجه ۱۰ میلیارد تومانی را به شورای شهر پیشنهاد داده است اضافه کرد: به همین منظور این نامه باید توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران تقسیم‌بندی‌های لازم برای استقرار در مسیر مراسم اربعین انجام شده و مشخص است هر کدام از مناطق باید در کدام مسیرها مستقر شوند.

 ۴ منطقه، پیشتاز در بحث استفاده از پساب

در ادامه جلسه معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که شهرداری در بحث هدررفت آب نمی‌تواند به عنوان یک کارشناس اظهارنظر کند گفت: هدررفت آب به بخش آب و فاضلاب تهران مرتبط می‌شود و در این باره همکاری‌های خوبی با مدیرعامل آب و فاضلاب شهر تهران انجام شده است و برای بحث نگهداشت فضای سبز در هر منطقه یک مشاور آب حضور دارد.

یزدانی ادامه داد: بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع، به منظور توسعه فضای سبز تا سال ۱۴۱۰ باید به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم و به همین منظور باید سیستم آبیاری‌ها مکانیزه شود. در حال حاضر چهار منطقه ۲، ۵، ۶ و ۱ باید تا پایان سال مشخص کنند که در بحث آبیاری چه میزان از پساب استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرنوشت، یزدانی تأکید کرد: همچنین تا پایان آبان ماه امسال باید تمام چاه‌های آب مجهز به کنتور هوشمند شوند تا میزان مصرف آب از چاه‌ها مشخص شود. برای این منظور اعتبار و نقدینگی و همچنین طرح‌های لازم در نظر گرفته شده و هم‌اکنون در دو منطقه ۷ و ۱۰ این ویژگی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز