خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مددجویان کمیته امداد باطرح تولید برق خورشیدی صاحب درآمد پایدار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۵۱۴

مدیرکل کمیته امداداستان گلستان گفت: با اجرای طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره)  و فروش برق خورشیدی ، صاحب درآمد پایدار می شوند.

به گزارش ایلنای گلستان، عیسی بابایی اظهار کرد: راه اندازی پنل های خورشیدی یکی از راه های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود و تاکنون مورد استقبال خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی با اجرای طرح نیروگاههای ۵ کیلو واتی در قالب پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین ۵ دهک اول جامعه افزود : مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه  بانکی و مبلغ ۱۵میلیون تومان توسط کمیته امداد و مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز با مشارکت خیرین بصورت بلاعوض  برای اجرای این طرح پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی ، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره) ، شرکت توزیع برق ،  بانک و مددجو است و برهمین  اساس ، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی  به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی  برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ماهانه بیش از دو میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت ،گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی برای مددجویان این استان  به ۱۰۰۰ طرح افزایش  و وارد مدار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز