خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه:

باید اعتراض نسل نوجوان و جوان را بشنویم و پاسخ دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۹۱۰

حجت الاسلام و المسلمین طائب در تصویر سازی از مبارزه با فساد موفق نبوده‌ایم، این موارد را باید با نوجوانان و جوانان حرف بزنیم و باید نقد و اعتراض نسل نوجوان و جوان را بشنویم و پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب روز چهارشنبه در همایش فرهنگیان پایه ریز تمدن نوین اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: ما کسری فقر و فساد تبعیض را بدهکاریم، اما تصویر آن از خودش بزرگتر است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: آموزش و پرورش باید خود را متناسب با عملیات دشمن، بازسازی کند. برای نابسامانی‌های داخلی که نقطه ضعف ماست باید راهکاری ایجاد کنیم.

 او بیان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی شاهد قدرت یابی انقلاب اسلامی در جهان هستیم. روزی که انقلاب شکل گرفت شاهد جهان دو قطبی بودیم. انقلاب اسلامی که آمد یک ضلع سوم شکل گرفت که نه سلطه گر بود و نه سلطه پذیر.

طائب افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا، انقلاب اسلامی را تضعیف کننده قدرت خودشان می‌دیدند و به مقابله با آن پرداختند.

وی گفت: در ۲۰۲۲ آمریکایی‌ها با چند چالش مواجه هستند. انتخابات اسراییل، آمریکا و بحران انرژی در اروپا. باانتخاب نتانیاهو در اسراییل شرایط اسراییل و آمریکا مشخص شده و از دیروز هم انتخابات آمریکا شروع شده که یک چالش جدی برای آمریکا بوجود آمده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه بیان کرد: آمریکایی‌ها پس از پنجاه سال قانون امنیت ملی خود را تغییر دادند و نظم جهانی را بررسی و عنوان کردند که خاورمیانه قلب جهان است و آمریکا برای سلطه بر جهان باید قلب آن را تسخیر کند و برای آن سال ۲۰۲۵ را سال سرنوشت خواندند.

طائب ادامه داد: سند امنیت ملی دولت بایدن هم سال ۲۰۳۰ را آخرین فرصت برای هژمونی آمریکا در جهان معرفی میکند.

وی گفت: ما توانستیم در روابط بین الملل با دو قدرت چنان تعامل کنیم که آمریکایی‌ها احساس خطر کردند؛ بنابراین برنامه ریزی کردند که در کشور‌های اطراف ایران ورود نظامی کنند و سپس با نشاندن افراد مطابق نظر خود و سپس هدایت افکار مردم در این کشورها، ملت‌های ضد ایران ایجاد کنند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: آمریکایی‌ها هفت تریلیون دلار در افغانستان هزینه کردند، اما راهبردشان شکست خورد. در برجام هم دیدند شکست خوردند بنابراین آن را پاره کردند. سیاست چماق و هویج را پیش گرفتند.

طائب بیان کرد: در برجام یک اتفاق غیرقابل پیش بینی برای آمریکا افتاد. دولت بنت در یکسالگی سقوط کرد. بنت در یک نامه به مردم اسراییل نوشت: اگر می‌خواهید روند اصلاحات دولت من ادامه داشته باشد بریزید در خیابانها، اما دولت ساقط شد. امروز در ۷۵ سالگی دولت اسراییلی هستیم که اگر به خیابان‌ها نریزید دولت به ۸۰ سالگی نخواهد رسید.

وی گفت: امریکا به امید آنکه سیا در افغانستان شبکه سازی کرده است نیرو‌های نظامی خود را خارج کرد، اما هم مواد مخدر افزایش یافت هم دولت را به طالبان تحویل دادند. در عراق هم اقداماتشان به جایی نرسید.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: امروز آمریکا، تهدید چین را جدی گرفته، روسیه هم امنیت اروپا را تهدید کرده و این کشور، ایران را سومین تهدید برای خود قلمداد می‌کند چرا که ایران دموکراسی غربی را نقد و تضعیف می‌کند.

طائب گفت: مردم معمولا به ارزش‌های خود ایمان دارند، اما هدف جنگ ترکیبی این است که مردم را نسبت به ارزش‌های دینی و ملی خود بی تفاوت و شبهه‌افکنی کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پنج هویت تدوین فرموده‌اند، هویت نه شرقی نه غربی، هویت دفاع مقدس، هویت خدمت، هویت مقاومت، هویت پیشرفت و دشمن تمرکز خود را بر هویت زدایی قرار داده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: ایجاد گسست اجتماعی با بهره‌گیری از گسست‌های نسلی، قومی، مذهبی ودوگانه سازی گام بعدی هویت زدایی است.

طائب افزود: خط مقدم مقابله با این دسیسه‌ها، در جبهه فرهنگی است. رفع فقر و فساد و تبعیض را مقام معظم رهبری که در دوره اصلاحات تبیین فرمودند، در این دوره باید اتفاق بیفتد.

وی گفت: ایران توانست در شانگ‌های عضو شود و در بریکس مهمان شود. در یکسال گذشته ۱۳۰ تفاهمنامه بین المللی توسط کشورمان امضا شد. امسال هفت درصد افزایش صادرات برق داشتیم و خاموشی نداشتیم پس در مسیر اصلاح و توسعه قرار گرفتیم.

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد: در صنعت پتروشیمی بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که۱۲درصد محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز