خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

مبارزه با تصرف اراضی ملی در قزوین نیازمند جدیت بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۸۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تصرف سالانه حدود 53 هکتار از اراضی ملی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید دستگاه متولی به رغم تلاش‌های قابل تقدیر، در این حوزه باید جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، گفت: در 5 سال گذشته 265 هکتار از اراضی ملی مورد تصرف قرار گرفته و این اقدام نیز توسط اشخاص حقیقی واقع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: اراضی استان به دلیل کیفیت، مرغوبیت و ارزش افزوده مستعد تصرف توسط افراد سودجو است و ارزش ریالی اراضی ملی تصرف شده بیش از 5 هزار میلیارد ریال است که این موضوع جای نگرانی دارد و باید دست متصرفات و متعرضان به اراضی ملی کوتاه شود.

وی تاکید کرد: برخوردهای و مجازات‌های قانونی برای افراد متخلف اعمال می‌شود و همچنان شاهد تصرف اراضی ملی هستیم و به همین خاطر میزان اثرگذاری مجازات‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد و در این حوزه نیز باید مجازات‌های تکمیلی برای سودجویان در نظر گرفته شود.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: در 7 ماهه نخست سال جاری 38 هکتار از اراضی ملی مورد تصرف قرار گرفته است، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 در صد کاهش یافته و قطعاً این نتیجه اقدامات صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید دستگاه‌های متولی اقدامات و  تلاش‌های خود را تشدید کنند.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی گفت: به دلیل شرایط جوی و جغرافیایی در سال‌های گذشته، منابع آبی به صورت کلان در خطر است و فرونشست دشت قزوین در مناطق مختلف صحه بر این مدعاست و یکی از عوامل اصلی آن برداشت بی رویه و غیرمجاز از منابع آبی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مجازات‌های تکمیلی برای افرادی که از منابع آبی به صورت غیرمجاز برداشت و استفاده می‌کنند توسط قانونگذار پیش بینی شده است و باید از این ظرفیت قانونی به درستی استفاده شود و در همین راستا این افراد به عنوان مسرفین منابع آبی به جامعه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز