خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

تغییر رویکرد از عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از تضییع حقوق عامه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۵۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر نقش تغییر رویکردها در جلوگیری از تضییع حقوق عامه گفت: با تغییر رویکرد می‌توان استفاده و توجه به قوانین موجود می‌توان از بروز خسارت و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در سومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان که صبح امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: لازم است در حل مشکلات جامعه به وضع موجود توجه داشته و برای برون رفت از آن‌ها هدف گذاری کنیم و از نگاه آرمان گرایانه اجتناب کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: در دستگاه قضا بر جلوگیری از  تضییع حقوق عامه توجه ویژه وجود دارد و طی چند سال گذشته در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا طبق قانون و با توجه به شرایط زمان در کنار رسیدگی به پرونده‌های ورودی بر پیشگیری از  وقوع جرم نیز تمرکز وجود دارد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و مصادیق تضییع حقوق عامه نیازمند نگاه همه جانبه به موضوع است و با صرف بخش نامه و دستورالعمل حل نمی‌شود؛ همچنین لازم است مدیران ضمن اشراف بر قوانین نظارت‌ها را در حوزه کاری خود تشدید کنند.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: در بسیاری از موارد نیز حل مشکلات به قانون و قانونگذاران اهل فن نیاز  دارد و با صرف اختیارات رئیس قوه قضاییه قابل حل و فصل نیست.

وی بیان کرد: نبود رویکرد ثابت در مواردی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و آب باعث می‌شود در عین داشتن قوانین، در هر دوره با چالش مواجه باشیم.

قاسمی ادامه داد: سیل تابستان سال جاری که حدود 100 میلیارد تومان خسارت وارد کرد با تمهیدات و پیش بینی‌های لازم با هزینه بسیار پایین قابل پیشگیری بود و این امکان وجود داشت که خسارات تا یک دهم کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضا، دستگاه‌های مختلف، اساتید دانشگاه و سمن‌ها در نشست‌های حقوق عامه شرکت می‌کنند و  رسانه‌ها نیز می‌توانند با حضور در این جلسات عملکرد دستگاه‌ها نسبت به حقوق عامه را منعکس کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: دستگاه قضا در هر جایی که شاهد تضییع حقوق عامه باشد یا بروز چنین امری را پیش بینی کند، طبق تکلیفی که بر عهده دارد به موضوع ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز