خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان:

142 میلیارد تومان اعتبارات از سفر رئیس جمهور برای کشاورزی قزوین ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۱۸۸

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ابلاغ 142 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین برای رونق بخش کشاورزی استان به این دستگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از تخصیص و دریافت، در بخش‌های مختلف این اعتبارات را هزینه و صرف توسعه زیرساخت‌های عمومی مورد نظر در حوزه کشاورزی استان قزوین خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: این اعتبار همچنین صرف تکمیل سد‌های نیمه کاره کشاورزی، انتقال آب به باغ‌های موجود در اراضی شیب دار، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های فاز ۲ شهرک گلخانه‌ای نودهک، مبارزه با آفت ملخ، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری، مقابله با بیابان زایی، بهسازی راه‌های عشایری، توسعه آبیاری نوین و داربستی کردن باغ‌های انگور تاکستان خواد شد.

تبسمی همچنین اضافه کرد: 2 هزار و 318 میلیارد تومان اعتبار نیز در جریان سفر سال جاری رئیس جمهور به قزوین برای حوزه کشاورزی استان در نظر گرفته و مصوب شد.

این مسئول حوزه کشاورزی با اشاره تاکید ویژه رئیس جمهور در جریان سفر به این استان بر احیا و تقویت دشت قزوین، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات سفر نیز در این راستا مصوب شده که می‌تواند تحول زیادی را به این دشت حاصلخیز بخشید.

وی همچنین افزود: توسعه آبیاری نوین و گسترش کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که موجب کاهش میزان مصرف آب در این بخش شده که در این خصوص نیز مصوبات راهگشایی در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید که شامل اختصاص 380 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر‌های نیمه تمام ذخیره آب، اختصاص 128 میلیارد تومان برای فاز دوم توسعه پایدار آب و خاک دشت، انتقال آب در اراضی پایاب منابع آب مجاز، اختصاص 370 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری نوین و همچنین تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای نودهک می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز