خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

پذیره نویسی تعاونی توسعه عمران قزوین از شنبه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۶۲

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: زمینه ایجاد و کارهای مقدماتی تعاونی توسعه عمران انجام شده و مرحله پذیره نویسی آن از شنبه آغاز می‌شود و فعالیت آن در تقویت بخش تعاون استان تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در جلسه هیأت رئیسه اتاق تعاون استان که صبح امروز در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: طرح تعاونی‌های توسعه روستایی با عنوان دام شهر آماده شده و با همکاری استانداری وارد بخش‌های مختلف خواهیم شد تا زمینه توسعه تولید در روستاها متناسب با شرایط موجود فراهم شود.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: مکان یابی اولین قدم برای اجرای این طرح است و این طرح چیزی شبیه به شهرک‌های صنعتی است و زمین درنظر گرفته شده برای آن برای هر بخش حدود 50 هکتار است که مواردی مانند اماکن تفریحی، تولید دام، کشتارگاه و سایر خدمات در آن مستقر می‌شود.

وی بیان کرد: طرح بازدید نظارتی مشترک اتاق ایران و وزراتخانه از اتاق‌های تعاون آغاز شده که قزوین اولین استانی بود که به‌ عنوان الگو در این حوزه انتخاب شد و در نتیجه بازدید جزء منظم‌ترین اتاق‌ها برآورد شد.

این مسئول افزود: در استان قزوین در عین اینکه استقلال اتاق تعاون حفظ شده، بین اتاق و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مناسبی وجود دارد و چالش خاصی در این حوزه وجود ندارد و از ما حمایت می‌شود.

وی درباره تعاونی پیشخوان دولت عنوان کرد: پیشخوان را می‌توان توسعه داده تا در کنار خدمات تخصصی خدمات عمومی را هم تحت پوشش قرار دهد.

زارعی با اشاره به تعاونی توسعه عمران گفت: باتوجه به جمعیت قزوین باید سه هزار نفر در آن ثبت نام کنند، تیمی که مسئولیت این تعاونی را دارد از اقشار آسیب‌پذیر و تحت پوشش بهزیستی استفاده می‌کند؛ البته هزینه سهام را خودشان پرداخت می‌کنند و در واقع این امر اقدامی ماندگار در سطح کشور خواهد بود که به توانمندسازی و افزایش درآمد اقشار آسیب‌پذیر منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: با آغاز به فعالیت این تعاونی امکان واگذاری طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی به این تعاونی فراهم می‌شود و این کار زمینه رشد تعاونی‌ها را فراهم می‌کند و در این زمینه با استاندار و معاون عمرانی استاندار صحبت‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز