خبرگزاری کار ایران

در شش ماه سال جاری انجام شد؛

ثبت بیش از ۲۴ هزار نفر اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۹۷۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز به تشریح اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در استان ۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر اشتغال ایجادی توسط دستگاههای اجرایی ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری و با اشاره به برگزاری ۳ جلسه کارگروه تخصصی اشتغال، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری سه جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با ۲۰ مصوبه به منظور رصد و پیگیری مسائل مربوط به اشتغال و یک جلسه نیز در قالب قرارگاه اشتغال برگزار شده است و همچنین در خصوص کمیته فنی تبصره ۱۸ بودجه در حمایت از کارآفرینی و اشتغال جلسه برگزار و در این قالب ۱۰۰ طرح اشتغالزا به ارزش هزار میلیارد ریال بررسی و معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به برگزاری کمیته فنی اشتغال روستایی افزود: یکی از رویکرد های اصلی ما حمایت از اشتغال روستایی است که در این مدت با برگزاری سه جلسه و۴۲ مصوبه، طرح ها و تقاضاهای مربوط به حمایت تسهیلاتی از مشاغل روستایی را دنبال کرده‌ایم و در خصوص مجوز مشاغل خانگی نیز در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶۵۰ فقره در بخش مشاغل خانگی منجر به صدور مجوز شده است و در این میان بیش از ۱۰۰ طرح کسب و کار با ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در حمایت مالی از مشاغل خانگی اعطا شده است و همچنین یک ۱۵۵ میلیارد ریال هم به ۱۲ کسب و کار اشتغال روستایی اختصاص داده شده است.

دارایی در ادامه با اشاره به اجرای موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه در قالب اعطای تسهیلات و حمایت مالی از کارآفرینان مبلغ یکصد و هشتاد و دو میلیارد ریال اعتبارات به ۲۵ کسب و کار تخصیص داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه سامانه ملی رصد اشتغال در ثبت اشتغال ایجادی توسط دستگاه های اجرایی استان البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر اشتغال ایجادی توسط دستگاههای اجرایی ثبت شده است و برای صحت سنجی و راهبری پایش و نظارت اشتغال ایجادی نیز  با مشارکت کارشناسان دستگاه‌های مختلف در استان و شهرستان ها این کار صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در این مدت شش ماه نسبت به صدور یا تمدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی برای ۲۱۵ فقره و همچنین در بخش هدایت نیروی کار نیز به تعداد ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم نیروی کار به واحدهای تولیدی صنعتی معرفی شده اند.

دارایی گفت: برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با ادارات کل آموزش و فنی حرفه ای و انجمن صنفی و آموزش و پرورش استان و تعاونی تامین نیاز به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی و کارآفرینی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز