خبرگزاری کار ایران

شمس آذر صدر نشین لایق لیگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۰۴

بعد از گذشت نه هفته از مسابقات لیگ دسته اول، شمس آذر قزوین با 20 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد که با نگاهی به آمار و بررسی دقیق تر می توان فهمید شمس آذر در حال حاضر، قدرتمند ترین تیم لیگ آزادگان است.

به گزارش ایلنا، پس از گذشت نه هفته از رقابت های لیگ دسته اول اتفاقات زیادی افتاد. برخی تیم های مدعی نتایج قابل قبولی نگرفتند و بعضی از انتظارات برآورده نشد؛ بعضی بازی ها با نتایج شگفت انگیز به اتمام رسید و برخی از دیدار ها با حواشی و جنجال همراه بود. اما در این بین صدر جدول لیگ از همان هفته های ابتدایی در اختیار تیمی قرار داشت که پیش تر عادت نداشتیم نامش را در حمع بالا نشینان ببینیم اما ظاهرا باید پذیرفت که شمس آذر قزوین یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است.

برد 4 بر صفر هفته نخست مقابل خوشه طلایی ساوه باعث شد تا شمس آذر خیلی زود در مکان اول قرار بگیرد. زدن چهار گل در فوتبال ایران آن هم در لیگ دسته اول کمی غیر منتظره به نظر می رسید. بازی دوم از راه رسید و شمس آذر موفق شد تا در بابل دریا این شهر را شکست دهد تا این بار بیشتر توجهات به تیم تحت هدایت سعید دقیقی جلب شود. زدن 5 گل به پارس جنوبی جم در هفته سوم رقابت ها زنگ خطر را حسابی برای مدعیان همیشگی لیگ درآورد و مشخص شد شمس آذر امسال اهداف بزرگتری در سر دارد. تساوی بیرون از خانه مقابل استقلال ملاثانی باعث شد نوار پیروزی های تیم دقیقی بعد از سه هفته پاره شود اما باید به این نکته توجه کرد که استقلال ملاثانی بیشتر از بیست هفته است طعم باخت را نچشیده پس خیلی هم غیر طبیعی نیست اگر شمس آذر اهواز را با یک امتیاز ترک کرده باشد.

در خانه اما شمس آذر همه حریفان را شکست می دهد و این بار قرعه به نام شهرداری همدان افتاد تا با دست خالی قزوین را ترک کند. صدر نشین رقابت ها در سفر به شیراز بالاخره طعم باخت را چشید و در دیداری که حدود 90 دقیقه با برتری فنی این تیم همراه بود، یک بر صفر شکست خورد تا خط تیره از مقابل ستون باخت های صدر نشین در جدول لیگ پاک شود. نتایج خوب فجر که سال گذشته در لیگ برتر حضور داشته و امسال هم یکی از کاندید های صعود به شمار می رود باز هم تاثیرات منفی باخت شمس آذر در شیراز را کم رنگ تر می کند. برد مقابل شهرداری آستارا در هفته بعد کماکان رکورد صد در صد پیروزی شمس آذر در خانه را تداوم بخشید.

بازی نزدیک و پر فشار برابر مس شهر بابک در زمین چمن مصنوعی مس برای شمس آذر با تساوی به پایان رسید و شاگردان دقیقی علارقم ارائه بازی بهتر و ایجاد موقعیت های بیشتر باز هم نتوانستند بیرون از خانه برنده باشند تا اختلاف در صدر جدول کمتر شود. هفته نهم فرا رسید و سایپا با سفر به قزوین به عنوان یک حریف مدعی، می توانست بهترین سنگ محک برای مشخص شدن عیار تیم سعید دقیقی باشد که شمس آذری ها با چهار گل نارنجی پوشان شایتخت را در هم کوبیدند و ثبت این نتیجه و مصاحبه کنایه آمیز محمود فکری سرمربی سایپا پیرامون مسئله دوپینگ و البته زمین چمن ورزشگاه سردار آزادگان قزوین شایعاتی را پیرامون تیم صدر جدولی ایجاد کند.

در اختیار داشتن بهترین آمار هجومی با زدن 21 گل در 9 هفته واقعا کار هر تیمی نیست. ضمن اینکه شمس آذر هنوز با تیم های پایین جدولی دیدار نکرده و قطعا برگزاری مسابقات در ادامه لیگ می تواند برای نماینده استان قزوین با ثبت رکورد ها جذاب تری هم همراه شود. شاید یکی از عوامل موفقیت شمس آذر نظم و ثبات مالی در این تیم است؛ مسئله مهمی که در پایان بازی با سایپا توسط زندی مدیر شمس آذر هم به آن اشاره شد. نکته دیگر در رابطه با این تیم داشتن یک ورزشگاه با امکانات کافی و زمین چمن با کیفیت است که شمس آذر را از این حیث با سایر مدعیان متمایز می کند. اعتماد به کادر فنی جوان و در راس آن سعید دقیقی که سال گذشته هم نتایج خوبی با این تیم گرفته بود و البته مدیر قزوینی ها که سابق بر این جز فوتبالیست های سطح بالا بوده، شروع تمرینات زودتر از سایر تیم ها و جذب بازیکنان با کیفیت در بازار نقل و انتقالاتی همه و همه کمک کردند تا شمس آذر با شایستگی در صدر جدول لیگ آزادگان قرار داشته باشد و اتهامات وارد شده به این تیم خیلی معقولانه به نظر نرسد. شاید برای شکست نخوردن مقابل شمس آذر در قزوین باید بیشتر تلاش کرد و تیم بهتری بود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز