خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

حمایت از دانش بنیان‌ها نظام‌مند و دور از رانت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۵۴

استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان وظیفه حمایت از مجموعه‌ای را دارد که در مسیر دانش بنیان قرار گرفته است و باید این حمایت‌ها در یک چارچوب مشخص و به دور از رانت عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار کرد: از شرکت‌های دانش بنیان باید به صورت هدفمند و با نگاه توسعه‌ای در یک مسیر درست و منطقی حمایت شود و سعی شود اعتبارات این حوزه به صورت کامل تخصیص یابد.

استاندار قزوین افزود: البته در حمایت‌ها و پرداخت تسهیلات باید بین اقدامات فناورانه و پروژه‌های اقتصادی تفاوت قائل شد؛ چراکه ممکن است خیلی از شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات و روند حمایتی آشنا نباشند و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید ورود کنند و پروژه‌هایی که قابلیت پرچم دار شدن دارد را در این ستاد مطرح کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: اعتبارات پژوهشی باید به جای دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان داده شود تا شرکت‌های دانش بنیان پژوهش خود را عملیاتی کنند و دیگر شاهد پژوهش‌های کتابخانه‌ای نباشیم.

وی اظهار کرد: ایجاد خانه خلاق دانش‌آموزی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تا جلسه آینده تفاهم نامه ایجاد این مرکز منعقد شود.

اعلایی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی و تأکید ویژه به دشت قزوین باید در این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: علی‌رغم کشاورزی بودن استان، ظرفیت دانشگاه‌های استان در حوزه کشاورزی خیلی بالا نیست و به همین دلیل باید برای ورود به عرصه دانش بنیان از دانشگاه‌های استان همجوار به ویژه استان البرز استفاده کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: در همین راستا باید یک همایش با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی کشور برای بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان برگزار شود و پس از برگزاری این همایش اقدامات اجرایی در حوزه دانش بنیان کشاورزی را انجام دهیم.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور اظهار کرد: نداشته‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان به طور مرتب به سمع و نظر مردم می‌رسد ولی در مقابل ما نمی‌توانیم داشته‌های خود را برای مردم روشن و تبیین کنیم که همین موضوع منجر به بروز مشکلاتی در کشور شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: رئیس جمهور در همین راستا موضوع راه اندازی‌‌ طرح راهیان پیشرفت را مطرح کرده که می‌خواهیم در سطح استان اقداماتی اساسی در این زمینه تشکیل دهیم و این اقدامات باید در این ستاد که پرچمدار تحول دانش بنیان و پرچمدار حمایت از خلاقیت در استان است، برنامه ریزی و اجرایی شود تا اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با پیشرفت‌ها، داشته‌ها و دستاوردها آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز