خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

دشمن به دنبال تجزیه و تخریب ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۵۰

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسئله غربی کردن اسلام مهم است و ایران باید به گذشته رجوع کرده و از تاریخ درس بگیرد تا با ایستادگی، وحدت و همبستگی به پیشرفت‌هایی که در طول ۴۳ سال گذشته به آن رسیده ادامه دهد. بنابراین از این جهت وحدت مهم است تا تفرقه جلوگیری شود. تفرقه حرام شرعی است و موجب سستی در اقتصاد، سیاست و اجتماع خواهد شد و اگر تفرقه شکل بگیرد سوری سازی اتفاق خواهد افتاد تا اگر دشمن نتوانست ایران را مانند سوریه تجزیه کند آن را تخریب کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهریاری در این نشست گفت: وجود مقدس پیامبر ختمی مرتبت بزرگترین برکت خدا بر روی زمین است و تولد ایشان بزرگترین خبری است که از ابتدای خلقت تا آخر قیامت منتشر شده است. ما امروز گردهم آمدیم تا سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی را برگزار کرده تا این پیام را مخابره کنیم که این کنفرانس با انجام سخنرانی‌های پر شمار به دنبال تمرکز بر کارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی در حوزه وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادامه گفت: برخی محورهای این کنفرانس درباره اخوت اسلامی، مقابله با تروریسم، پذیرش اجتهاد مذهبی، مبارزه با افراطی‌گری، همدردی اسلامی، احترام متقابل و پرهیز از منازعه و توهین  است. مسئله عادی‌سازی با اسرائیل که به وسیله برخی کشورهای خودباخته و کشورهای مستکبر مورد استقبال قرار گرفته موضوع جدی این کنفرانس است.

شهریاری گفت: بدون تردید وحدت و همبستگی مسلمانان فکر ابداعی امام راحل بوده و به این تعبیر اشاره داشتند و پس از آن هم رهبری حفظ وحدت را به عنوان اصل این موضوع مطرح کردند و بر همین اساس حزب تقریب مذاهب را تاسیس کردند که این اصل مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: پیام پیشروی انقلاب اسلامی، موجب نگرانی و خشم استکبار جهانی شده است و وحدت اسلامی منافع آن‌ها را به خطر انداخته است. نقشه اصلی دشمن تخریب اتحاد کشورهای اسلامی بوده که از قرون گذشته آن را پیگیری کردند و به دنبال چندتکه کردن بودن آن بودند. استعمار پیر، هندوستان را به چند کشور تقسیم کرد، بعد از آن عثمانی را به چند کشور تبدیل کردند و در جنگ جهانی دوم ایران را به چند بخش تقسیم کردند و حالا به دنبال چندپاره کردن آن است.

شهریاری گفت: پاره پاره کردن وحدت اسلامی به صورت آشکار پیداست و اندیشه‌های تئوریسین‌های صهیونیست این است که اروپا اسلامی شود یا اسلام غربی شود که تنها کارشان این بود که اسلام را غربی کنند. اگر به سوریه نگاه کنید این مسئله غربی‌سازی اسلام را می‌بینید، حالا این طرح را در عراق، مصر و حتی عربستان دنبال می‌کنند.

شهریاری گفت: توصیه این است که تاریخ ده ساله گذشته سوریه را مطالعه کنید. دشمن سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت سوریه را تجزیه کند و اگر نشد آن را تخریب کند تا زمین سوخته باقی بگذارد. در سال ۲۰۱۵ شاهد تخریب سوریه هستیم که ۵۱۱ هزار کشته و ۱۲ میلیون آواره از ۱۸ میلیون جمعیت برجا گذاشت.

وی در ادامه گفت: مسئله غربی کردن اسلام مهم است و ایران باید به گذشته رجوع کرده و از تاریخ درس بگیرد تا با ایستادگی، وحدت و همبستگی به پیشرفت‌هایی که در طول ۴۳ سال گذشته به آن رسیده ادامه دهد. بنابراین از این جهت وحدت مهم است تا از تفرقه جلوگیری شود. تفرقه حرام شرعی است و موجب سستی در اقتصاد، سیاست و اجتماع خواهد شد و اگر تفرقه شکل بگیرد سوری سازی اتفاق خواهد افتاد تا اگر دشمن نتوانست ایران را مانند سوریه تجزیه کند آن را تخریب کند.

شهریاری گفت: در سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی از صدها شخصیت برجسته اسلامی دعوت کردیم که نسبت به دور‌ه‌های گذشته دارای نوآفرینی است. ما همچنین علاوه بر کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، طرح کنفرانس منطقه‌ای را کلید زدیم که قرار است در لبنان انجام شود و در برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان به دنبال انجام هستیم. روز چهارشنبه کنفرانس وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور پیگیری خواهد شد، پنج شنبه قرار است برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) به حرم مطهر برویم و بعد از آن روز جمعه نیز با مقام معظم رهبری دیدار خواهیم داشت که متن آن نیز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز