خبرگزاری کار ایران

شرایط سرمایه گذاری در یونان چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۰۱

بسیاری از افراد بازنشسته یا کسانی که به‌دنبال تغییر در شرایط کاری و زندگی خود هستند، به دریافت اقامت از یک کشور دوم فکر می‌کنند. یکی از کشورهایی که شرایط مناسبی برای دریافت اقامت دارد، یونان است. شرایط سرمایه گذاری در یونان بعد از عبور این کشور از دوره بحران اقتصادی آسان شده است و بسیاری از افراد به دریافت اقامت از این کشور علاقه‌مند هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مزایای سرمایه گذاری در یونان و شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت سرمایه گذاری یونان داشته باشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خرید ملک؛ یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در یونان

طبق برنامه خرید ملک، اتباع خارجی می‌توانند با سرمایه گذاری در املاک یونان، مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. در این برنامه افراد به‌منظور سرمایه‌گذاری در اقتصاد یونان، باید یک ملک به ارزش 250.000 یورو خریداری کنند. به‌طورکلی در بحث اقامت سرمایه‌گذاری یونان علاوه‌بر حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری، شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید، هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته باشید. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از شرایط و قوانین جدید خرید ملک در یونان، با یک موسسه حقوقی مشورت کنید.

بودجه کافی؛ یکی از شرایط اصلی برای سرمایه گذاری در یونان

یکی از شروط اصلی برای سرمایه گذاری در یونان داشتن سرمایه کافی است. مهم‌ترین برنامه یونان برای اخذ اقامت، خرید ملک است. برای خرید خانه در هر جای دنیا به یک سرمایه مناسب نیاز دارید؛ بنابراین اگر شرایط مالی خوبی دارید، سرمایه‌گذاری در یونان با روش خرید ملک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

حداقل سرمایه موردنیاز برای اخذ اقامت یونان از این روش 250.000 یورو است. بعد از اینکه این مبلغ را به بازار املاک یونان وارد کردید، برای شما و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) اقامت دائم اروپا به صورت 5 ساله صادر می‌شود.

شرایط سرمایه گذاری در یونان چیست؟

شرایط سرمایه گذاری در یونان با روش کارآفرینی 

کارآفرینی یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت اروپا است که احتمال دارد پس از انجام پروسه قانونی، مجر به اخذ  اقامت دائم اروپا شود. در سال‌های گذشته شاهد تاکید بسیار یونان بر بحث نوآوری در بخش اقتصاد بوده‌ایم. این کشور از افرادی که یک بیزینس پلن جذاب و روحیه جنگندگی بالایی دارند، استقبال می‌کند. در صورتی‌که بیزینس پلن شما از طرف دولت یونان تایید شود، اقامت این کشور را می‌توانید برای خود و اعضای خانواده (همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال) دریافت کنید. مهم‌ترین شرط برای کارآفرینی در کشور یونان ارائه یک بیزینس پلن قوی است. 

برای سرمایه گذاری در یونان به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای دریافت اقامت سرمایه گذاری یونان باید درخواست خود را به اداره مهاجرت یونان ارسال کرده و قبل از آن، از سفارت یونان در ایران ویزای ورود دریافت کنید. در ادامه به‌طور خلاصه به مدارک و مراحل سرمایه گذاری در یونان اشاره خواهیم کرد. 

  • پاسپورت معتبر (با اعتبار بالای 6 ماه)
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت 
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک شناسایی همسر 
  • مدارک شناسایی فرزندان

این مدارک بخش مهمی از سرمایه‌گذاری در یونان هستند که باید پیش از هرگونه اقدامی تهیه شوند. بعد از گردآوری همه مدارک، می‌توانید وارد یونان شوید و سرمایه گذاری خود را نهایی کنید و اقامت موقت بگیرید. توجه داشته باشید اگر با برنامه کارآفرینی در یونان، به‌دنبال اقامت هستید، علاوه‌بر مدارکی که گفتیم به یک بیزینس پلن نیز احتیاج دارید.

شرایط سرمایه گذاری در یونان چیست؟

مزایای سرمایه‌ گذاری در یونان چیست؟

برنامه‌های مشابهی توسط کشورهای مختلف اروپایی مانند اسپانیا، پرتغال، لتونی یا مالت برای سرمایه‌گذاری در اروپا وجود دارد. معمولا شرایط سرمایه‌گذاری در این کشورها نسبت به یونان دشوارتر و حداقل میزان سرمایه‌گذاری به میزان قابل‌توجهی بالاتر است. همچنین فرایند دریافت اقامت و شهروندی یونان نسبت به کشورهایی همچون ایتالیا و آلمان بسیار کوتاه‌تر است. در ادامه به‌طورکامل به مزایای سرمایه گذاری در یونان اشاره خواهیم کرد.

هزینه پایین سرمایه گذاری در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی

برای اقامت سرمایه گذاری یونان باید ملکی به مبلغ 250.000 یورو خریداری کنید که کمترین مبلغ در بین کشورهای اروپایی است. برای مثال حداقل مبلغ موردنیاز در اسپانیا 500.000 یورو و در مالت 330.000 یورو است. بااین‌حال، در یونان می‌توانید چندین خانه، آپارتمان یا ملک تجاری را با این مبلغ خریداری کنید.

امکان سرمایه گذاری در یونان از راه دور 

در سال‌های اخیر، یونان شرایط سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی را ساده‌تر کرده است. درحال‌حاضر می‌توانید از راه دور یک ملک در یونان خریداری کرده و درخواست اجازه اقامت را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در یونان ارسال کنید. فقط برای انگشت‌نگاری نیاز به حضور در یونان خواهید داشت.

دریافت اقامت برای همه اعضای خانواده با سرمایه گذاری در یونان 

با سرمایه گذاری در یونان علاوه‌بر شخص اصلی، اقامت برای اعضای خانواده او نیز صادر می‌شود. یعنی هر فرد می‌تواند برای همسر، فرزندان زیر 21 سال و والدین خود و والدین همسر خود نیز مجوز اقامت دریافت کند. 

دریافت اقامت یونان بدون نیاز به حضور و اجازه سفر به کل اتحادیه اروپا

بعد از سرمایه‌‌گذاری در یونان، بلافاصله مجوز اقامت دائم شما صادر می‌شود. از آنجایی‌که یونان عضو اتحادیه اروپا است و در حوزه شینگن قرار دارد، افراد با دریافت اقامت این کشور، بدون نیاز به دریافت ویزا، اجازه سفر به کل کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن را خواهند داشت. 

دریافت اقامت دائم اروپا با سرمایه گذاری در یونان 

اگر سرمایه‌گذار اجازه اقامت را در طول عمر خود حفظ کند و ملک خریداری‌شده را نفروخته باشد، بعد از 7 تا 10 سال،  می‌توانید برای اخذ تابعیت و شهروندی یونان اقدام کنید.

شرایط سرمایه گذاری در یونان چیست؟

موسسه حقوقی سایرس، همراه مطمئن برای سرمایه گذاری در یونان

در این مقاله اشاره کردیم که کشور یونان با هدف جذب سرمایه‌های خارجی، قانون اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری را تصویب کرد. براساس این قانون شهروندان خارجی می‌توانند با سرمایه گذاری 250.000 یورو در بازار ملک یونان، اقامت این کشور را دریافت کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سایرس کمک می‌کنند که پروسه دریافت اقامت سرمایه گذاری یونان با سرعت و اطمینان بیشتری برای شما انجام شود. با کمک کارشناسان سایرس، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، امکان بررسی ملک‌های مختلف به کمک کارشناسان حاضر در شعبه یونان وجود دارد. به‌همین دلیل می‌توانید تا قبل از افزایش سرمایه‌گذاری یونان، برای دریافت اقامت اروپا اقدام کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید فرم درخواست مشاوره را در سایت cyruslaw.net تکمیل کنید یا با شماره 02125741 تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز