خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی لرستان؛

طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان استان اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۹۶۴

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره توافق و تفاهم بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، حسین سلاحورزی در جلسه معرفی طرح پویش کارآفرینی لرستان با بیان اینکه زمینه اشتغال دانشجویان لرستانی در واحدهای تولیدی فراهم می‌شود، اظهار داشت: با توافق و تفاهم بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی لرستان‌ در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد و با توجه به تحصیل ۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سطح استان، در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل امکان اشتغال دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در واحد‌های تولیدی و خدماتی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما از یک طرف با بالا بودن نرخ بیکاری و از طرف دیگر با عدم ارتباط دانشگاه با بخش اقتصادی مواجه هستیم، عنوان کرد: فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان برای جذب در بازار کار همچنین وجود قانون کار و تامین اجتماعی که برای حمایت از کار تدوین شده اما در عمل قوانین ضد  تولید و اشتغال است، از اصلی‌ترین عوامل بیکاری است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: در واقع این موضوع سبب شده که کارفرمایان عطای اشتغال‌زایی را به لقایش ببخشند.

سلاحورزی بیان کرد: بر اساس این طرح که با همکاری استانداری، تامین اجتماعی، اداره کار، فنی حرفه‌ای و اداره کل صمت انجام شده دانشجویانی که در واحد‌های خدماتی و تولیدی به عنوان کارآموز مشغول می‌شوند از قانون کار و تامین اجتماعی معاف هستند.

وی خاطر نشان کرد : آموزش حین تحصیل، ارتقا مهارت دانشجویان و کاهش نرخ بیکاری از مزایای طرح پویش اشتغال دانشجویان همزمان با تحصیل است که وی مطرح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: نکته دیگر اینکه طرح پویش اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل فرصت مناسبی برای واحد‌های تولیدی در راستای جذب نیروی کار جوان و ماهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز