خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل در واکنش به انتشار فیلمی در فضای مجازی؛

درختان قطع شده بخشی از درختان مرکز تحقیقات کشاورزی پارس‌آباد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۸۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر قطع درختان جنگل های اولتان را تکذیب کرد و گفت: درختان قطع شده بخشی از درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد بود که به دلیل قرارگیری در مسیر تعریض جاده سربند و بخشی دیگر به دلیل خشکیدگی و نیاز به بازسازی، قطع شده اند.

به گزارش ایلنا، محمود قلی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: تصاویر و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی، مربوط به جنگل های اولتان نیست؛ بلکه درختان مورد اشاره از اراضی درختکاری شده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد مغان قطع شده است؛ در حقیقت بخشی از درختان این مرکز به دلیل قرارگیری در مسیر تعریض جاده سربند و بخشی دیگر به دلیل خشکیدگی و نیاز به بازسازی، قطع شده اند. 

به گفته این مسئول، طی بازدید به عمل آمده از منطقه، مشخص شد که اراضی مذکور جزء اراضی ملی ساحلی ارس نبوده و تحت مالکیت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر اولتان قرار دارد. این درختان نیز توسط آن موسسه کاشته شده است. از سویی دیگر، این منطقه حفاظت شده و فنس کشی شده است؛ بنابراین هیچ کس نمی تواند به راحتی وارد آن شده و اقدام به قطع درختان کند. این در حالی است که قطر درختان قطع شده در این فیلم ها، با قطر گونه های جنگلی نیز مطابقت نکرده و همین امر نیز موضوع نسبت دادن قطع درختان این مرکز به قطع درختان جنگلی اولتان را رد می کند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: متاسفانه عده ای فیلم هایی از این دست را با توضیحات ادعایی، در فضای مجازی منتشر می کنند تا مردم را تحت تاثیر داده و این باور را به آنها القا کنند که درختان جنگلی اولتان در سایه کم توجهی مسئولان و بی هیچ نظارتی قطع می شود. این در حالی است که تنها بخشی از درختان چنار، صنوبر و کاج خشک شده در محوطه داخلی اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر اولتان، قطع شده است.

قلی زاده بادامه داد: بر این اساس قطع درختان در دل جنگل های اولتان ادعایی بیش نبوده و آن را تکذیب می کنیم. در حقیقت این اقدام  با هدف تعریض جاده در مسیر پارس آباد به سربند انجام شده و با دقت کافی تنها بخشی از درختان کنار جاده ای و بخشی از درختان خشک شده در داخل محوطه قطع گردیده و با مجوز اداره منابع طبیعی نیز جابجا شده و به مبادی لازم رسیده است. این در حالی است که مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر نیز  متعهد شدند بزودی نهال های جدیدی را جایگزین درختان قطع شده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز