خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

پیش‌بینی هزینه‌کرد بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آبخیزداری اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۳۸

مدیرکل منابع طبیعی اســتان اردبیل گفت: امســال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آبخیزداری استان هزینه می شود.

محمود قلیزاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: با توجه ویژه بــه بخــش آبخیزداری اســتان در ســال های اخیر و اجرای پروژه های آبخیزداری تحولاتی در کنترل سیل، جمع آوری رســوب و افزایش سطح آب سفرههای زیرزمینی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اســتان اردبیل بیان کرد: هم اکنون۸۳ بند آبخیزداری در این اســتان در دست اجرا اســت که برای اجرای این بندها اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال مصوب و ابلاغ شده است.

وی افزود: عملیات آبخیـزداری و آبخوانداری در ســطح ۱۷۸ هــزار و ۴۰۵ هکتار معــادل ۴۳ درصد از مســاحت اســتان به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده و ۸۵۵ مورد بندهای سنگی و مالتی و گاوخونی هم تا به حال در استان اجرا شده است. 

قلـیزاده تصریح کرد: سال گذشته نیز مطالعــات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در ثمرین در ســطح 4 هزار و ۶۱۴ هکتار، در نیر ۶ هزار و ۴۹۵ هکتار، کوثر ۹ هزار و ۵۹۰ هکتار، خلخال ۲ هزار و ۸۰ هکتار و اصلاندوز هم ۲ هزار و ۶۳۶ هکتار انجام شده است.

وی با اشــاره به اعتبارات تخصیص یافته به حوضه های آبریز آبخیز ارس، بالهارود و ســفیدرود گفت: در سال گذشته بـرای حوضه ارس بــا حجم مصوب ۲۶ هــزار و ۴۶۵ مترمکعب و ۱۳ هزار و ۳۸هکتار ســطح پوشش ۲۶۳ هزار و ۳۰۰میلیون ریــال اعتبار، برای حوضه بالهارود با حجم مصــوب ۱۷ هزار و ۱۱۷ مترمکعب و ســطح پوشــش ۶ هزار و ۸۵ هکتار، ۴۶۶ هزار و ۶۹۶ میلیون ریــال اعتبار و برای حوضه ســفیدرود هم در ۶ هزار و ۴۱۲ مترمکعب با حجم پوشــش ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار به میزان ۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز