خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی اردبیل خبر داد:

انجام مطالعات آبخیزداری بر روی ۴۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۷۲۸

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: تاکنون 400 هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

به‌گزارش ایلنا، شهامت هدایت عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای عملیات‌طرح‌های آبخیزداری برای 28 حوضه آبخیز استان در مساحت 210 هزار  هکتار در دست اجرا است.

وی افزود: عملیات مکانیکی در 10 هزار 379 هکتار از عرصه‌های این حوضه‌ها را در بر دارد و31 هزار و 700 هکتار در بخش مطالعات تفصیلی اجرایی طرح‌های آبخیزداری در چهار حوضه مصوب است.

وی افزود: هم‌اکنون 16 سازه مکانیکی با حجم 14 هزار و 600 مترمکعب استان اجرا شده است.

به گفته وی، احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیر زمینی و دو منظوره پخش سیلاب، کنتورفارو، از جمله این اقدامات با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش‌خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان ها است.

هدایت تصریح کرد: امسال بیش از 162 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تاکنون 400 هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده و امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در بیش از 60 نقطه استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز