خبرگزاری کار ایران

شهامت هدایت خبر داد:

100 درصد اراضی ملی استان اردبیل شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۲۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشخیص و مورد شناسایی قرار گرفتن صد در صد اراضی ملی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهامت هدایت در جمع خبرنگاران گفت: 100 درصد اراضی ملی استان مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته بجز مواردی که به جهت موزائیک نقشه ها که بصورت گپ (فضای موجود بین پلاک‌های ثبتی) به علت داشتن برخی مشکلات حقوقی و ثبتی موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: با انجام اقدامات ممیزی اراضی، عرصه‌های منابع طبیعی مورد شناسایی و تشخیص قرار می‌گیرد و حدود آنها از مستثنیات قانونی اشخاص تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اصلی ممیزی اراضی افزود: با اقدامات مرتبط با ممیزی اراضی حقوق دولت از مستثنیات اشخاص تفکیک و تعیین تکلیف شده و با اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی ضمن تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح منابع طبیعی، زمینه مناسب برای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی فراهم می‌شود .

وی به بیان برخی از سیاست‌های اجرایی مورد نظر در سال جاری پرداخت و افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیگیری اجرای پروژه کاداستر (سند تک برگی) و اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات ملی و دولتی، اخذ اسناد مالکیت باقی مانده اراضی ملی و دولتی، به‌روزرسانی بانک اطلاعات زمین و هدف‌گذاری دقیق طرح‌ها با اصلاح فرآیند و تهیه روند نما (فلوچارت) اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

هدایت مساحت کل اراضی استان اردبیل را بیش از یک میلیون و 786 هزار و 730هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود 62 درصد آن جزو اراضی ملی و دولتی و تحت تولیت منابع طبیعی است که تاکنون برای بیش از 756 هزار 572 هکتار این اراضی سند به نام دولت صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز