خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر دادگستری با دادستان کل جمهوری آذربایجان تاکید شد

توسعه مناسبات حقوقی و قضایی تهران و باکو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۶۷

وزیر دادگستری ایران با دادستان کل جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری عصر امروز میزبان دادستان کل جمهوری آذربایجان و هیات همراه بود.

وی در این دیدار ضمن اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور، سفر آتی رئیس‌جمهور آذربایجان به تهران را نشاندهنده سطح بالای روابط و همکاری دو کشور برشمرد و گفت: مراودات و همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور رو به توسعه است و همچنین با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور لازم است برای اجرایی شدن مصوبات آن اقدام موثری صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما امنیت و آرامش کشورهای همسایه را به مثابه امنیت و آرامش کشورمان می‌دانیم و بروز مشکلات و نابسامانی در کشورهای همسایه برای ما نگران‌کننده است.

وزیر دادگستری با اشاره به تعداد ۴۰۰۰ شهید ایران در راه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ما با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا مرز مشترک داریم و علیرغم صدمات و خسارات فراوانی که در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل شده‌ایم اما برای ما مهم است که مردم سایر کشورها نیز از این معضل در امان باشند لذا تلاش همه‌جانبه و جدی در زمینه مبارزه با تجارت مواد مخدر در ایران در جریان است که شاهد این موضوع تقدیر همیشگی سازمان ملل متحد از تلاش‌های ایران در این زمینه است.

رحیمی به محدودیت‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با رفع این محدودیت‌ها تردد اتباع و مراوات تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی بر پیگیری و اجرای موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعدد بین دو کشور تاکید و تصریح کرد: تعدادی از اتباع، بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی که در جمهوری آذربایجان فعالیت دارند با اتباع این کشور دچار مشکلات حقوقی می‌شوند و علیرغم اینکه در دادگاه‌های آذربایجان حکم به نفع آنان صادر شده، در اجرای احکام دچار مشکل هستند که رفع این مشکل نیاز به حمایت مسئولان قضایی آذربایجان دارد.

وزیر دادگستری ادامه داد: تعداد زیادی از اتباع ایرانی به علت ناآگاهی از قوانین جمهوری آذربایجان در زندان‌های این کشور محبوس هستند و علیرغم مبادلات قبلی محکومان بین دو کشور، لازم است تمهیدات لازم برای بازگرداندن سایر زندانیان دو کشور نیز در دستورکار قرار گیرد.

دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از سطح روابط دو کشور به مناسبات دیرینه ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: سطح بالای مناسبات سیاسی دو کشور باعث شده در سایر موارد از جمله مناسبات حقوقی و قضایی نیز شاهد توسعه روابط باشیم و به عنوان نهادهای حقوقی تلاش می‌کنیم که مشکلات احتمالی در روابط دو کشور و مناسبت تجاری و اقتصادی را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز